Google to wyszukiwarka, z której korzysta około 98% polskich internautów. Nie może zatem dziwić fakt, że reklamy w Google przynoszą wiele korzyści. Czym zatem jest Google Ads? Dlaczego warto korzystać z reklam w tej sieci? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w niniejszym artykule.
Co to jest Google Ads?
Google Ads to sieć reklamowa Google, która przed laty funkcjonowała jako Google Adwords. Pozwala ona promować produkty i usługi nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale również w sieci reklamowej, czyli na licznych portalach partnerskich. Najpopularniejszym sposobem w jaki rozliczane są kampanie Google Ads jest płatność za kliknięcia, jednak warto wiedzieć, że Google oferuje także wiele innych modeli rozliczeń (np. za pozyskanie konwersji).
Dlaczego warto korzystać z reklam w Google Ads?
Reklamy w Google Ads są naprawdę skuteczne, a za korzystaniem z nich przemawia wiele aspektów. Jakich? Wśród najważniejszych należy wymienić:
- dużą różnorodność typów reklamy;
- szybkie efekty prowadzonych kampanii;
- naprawdę duży zasięg reklam;
- możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do konkretnej grupy docelowej;
- możliwość bieżącego śledzenia skuteczności prowadzonych kampanii;
- możliwość kontroli nad wyznaczonym budżetem reklamowym;
- możliwość budowania świadomości marki oraz zwiększenia jej wiarygodności;
- wysoką elastyczność systemu Google Ads;
- wysoki i relatywnie szybki zwrot z inwestycji dokonanych na reklamę w wyszukiwarce;
- możliwość poznania rynku oraz konkurencji.
Niewątpliwą zaletą z pewnością jest także fakt, że działania reklamowe w Google Ads można prowadzić samodzielnie lub zlecić je profesjonalistom. W tym drugim przypadku wiąże się to oczywiście z poniesieniem określonych kosztów, jednak z drugiej strony skuteczność kampanii może być znacznie wyższa, co jest możliwe dzięki odpowiedniemu jej poprowadzeniu oraz optymalizacji.
Podsumowując należy stwierdzić, że za korzystaniem z reklam Google Ads przemawia naprawdę wiele kwestii. Najważniejszą z pewnością jest fakt, że jest to naprawdę skuteczny i relatywnie tani sposób na dotarcie z reklamą do dużej grupy potencjalnych klientów.