Pozycjonowanie tematyczne – dlaczego warto w nie zainwestować?

Zastanawiasz się nad współpracą z agencją SEO? Chcesz pozyskiwać klientów z wyszukiwarki. Dziś opowiemy o podejściu do pozycjonowania, które zapewni Ci nie tylko ponadprzeciętną widoczność, ale i zysk w możliwie najkrótszym czasie.

Pozycjonowanie stron dawniej i dziś

 Sztuczna inteligencja potrafi coraz więcej, dlatego Google wciąż się zmienia. Nic więc dziwnego, że podejście do SEO i pozycjonowania siłą rzeczy również ewoluuje. Triki i techniki, które działały jeszcze 10-15 lat temu, dziś bywają nieskuteczne, a czasem nawet szkodliwe. Obecnie, priorytetem dla giganta z Doliny Krzemowej jest dostarczanie użytkownikom możliwie najtrafniejszych odpowiedzi na ich zapytania. Dlatego krótkie, sztucznie nasycone frazami kluczowymi teksty, to już przeszłość. Teraz, na wysokich pozycjach króluje merytoryczny, wyczerpujący content. Ta zasada odnosi się zarówno do treści ofertowych na stronach WWW, jak i do artykułów blogowych. Chociaż obecność właściwych fraz kluczowych nadal jest ważna, muszą one występować w wartościowych tekstach. Innymi słowy, content na stronach internetowych musi uwzględniać zarówno interesy użytkowników, jak i robotów indeksujących Google.

Pozycjonowanie tematyczne — szansa na ponadprzeciętną widoczność

Zmiany te zaowocowały również nowym podejściem do pozycjonowania. Obecnie pozycjonowanie na kilka wybranych fraz nie ma większego sensu. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta — ponieważ trudno przewidzieć, jakie zapytanie wpisze użytkownik w okno wyszukiwarki. Dziś zapytania te, coraz bardziej przypominają ludzką mowę, są długie, szczegółowe i konkretne. Stąd coraz większą popularnością cieszy się tzw. pozycjonowanie tematyczne. Podejście to gwarantuje widoczność strony na nieograniczoną liczbę fraz związaną z daną tematyką czy branżą. Dzięki temu firma, która decyduje się na taką strategię, staje się liderem w swojej branży, ekspertem, który dostarcza odpowiedzi na każde zapytanie użytkownika. Pozwala to dotrzeć firmie do potencjalnych klientów, którzy są na różnym etapie decyzyjnym — zarówno do tych, którzy dopiero szukają informacji, jak i do tych, którzy chcą dokonać zakupu. Przewagą pozycjonowania tematycznego jest również dużo większy ruch. Oczywiste jest to, że widoczność na setki fraz zagwarantuje więcej wizyt na stronie, niż topowa pozycja na 3 lub 5 wybranych fraz. Co więcej, nie jest to przypadkowy ruch. Dzięki pozycjonowaniu tematycznemu na stronę trafiają tylko te osoby, które są zainteresowane daną branżą, usługą lub produktem. A jak wiadomo im większy ruch, tym większa szansa na konwersję (zakup lub kontakt).

Pozycjonowanie tematyczne — podsumowanie

Niestety, dziś część agencji SEO nadal bazuje na przestarzałym modelu pozycjonowania, walcząc miesiącami, a nawet latami, by strony ich klientów weszły do TOP10, a później do TOP3 wyników wyszukiwania na najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe. Najczęściej kończy się to zerwaniem umowy, ponieważ klient nie widzi efektów działań takiej agencji SEO. W przypadku pozycjonowania tematycznego pierwsze efekty w postaci lepszej widoczności i większego ruchu, można zauważyć już po kilku miesiącach (a w niektórych branżach nawet szybciej). Biorąc pod uwagę, stały abonament, w przypadku pozycjonowaniu tematycznym, inwestycja szybko się zwróci. Ruch i sprzedaż będą coraz większe, a opłata za usługę nigdy nie wzrośnie – sprawdź pozycjonowanie.

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ