Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej jest podstawą osiągnięcia sukcesu marki w sieci. Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (oryg. Search Engine Optimization, SEO) polega na uczynieniu przygotowanej przez człowieka witryny internetowej łatwo używalną zarówno dla innych ludzi, jak i dla robotów wyszukiwarek.

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej – słowa kluczowe

Słowa kluczowe to w procesie wyszukiwania rzecz podstawowa – to z nich buduje się zapytania. Właściwie cała nauka o wyszukiwaniu informacji (włączając w to wyszukiwarki webowe takie jak Google) opiera się na słowach kluczowych. Słowa kluczowe są podstawą indeksów, w których zapisywane są treści witryn internetowych. Zamiast przechowywać 25 miliardów podstron w jednej bazie danych (która byłaby wówczas gigantyczna), wyszukiwarki posługują się milionami mniejszych baz danych, z których każda stworzona jest wokół konkretnego słowa kluczowego lub frazy. Dzięki temu sięgnięcie po potrzebną informację zajmuje wyszukiwarkom mniej niż sekundę. Jeśli chcesz, by twoją stronę widzieli internauci pytający o “pozycjonowanie łódź“, dobrym posunięciem będzie oczywiście umieścić to słowo w widocznej dla wyszukiwarek części dokumentu (podstrony).

Dobór słów kluczowych jest jedną z najważniejszych i najszybciej zwracających się czynności, w jakie swój czas inwestować może pozycjoner. Sprawdzając, jakie słowa cieszą się rynkowym popytem, nie tylko dowiadujesz się, na które z nich pozycjonować swoją witrynę, dowiadujesz się też wiele o swoich klientach. Trudno przecenić znaczenie badania słów kluczowych – robiąc to, łatwiej zauważysz przesunięcia popytu na inne produkty, szybciej zareagujesz na zmieniające się warunki rynkowe, szybciej wdrożysz produkcję tych towarów i usług, których ludzie aktualnie faktycznie szukają. W historii marketingu nigdy dotąd nie było tak dostępnej dla każdego metody badawczej. Nigdy wcześniej informacje o potrzebach klientów w niewielkich nawet niszach rynkowych nie były tak bardzo na wyciągnięcie ręki. Zlekceważenie tych możliwości to niemalże przestępstwo.

Długi ogon słów kluczowych

To super, jeśli znalazłeś słowa kluczowe mające np. po 5000 wyszukań dziennie, a nawet 500 dziennie, ale jeśli przyjrzeć się bliżej, takie popularne słowa kluczowe odpowiadają za mniej niż 30% wszystkich zapytań kierowanych do wyszukiwarek. Pozostałe 70% zapytań przypada na tzw. długi ogon zapytań. Długi ogon składa się z setek milionów nietypowych zapytań, które bywają zadawane zaledwie kilka razy dziennie (lub wręcz tylko raz w ogóle!), ale jeśli je zsumować, odpowiadają za zdecydowaną większość popytu na informacje kierowanego do wyszukiwarek. Bardzo istotne jest pojęcie krzywej popytu na słowa kluczowe, dobrze bowiem ilustruje wagę treści pozycjonowanej na długi ogon – stron pisanych nie pod konkretne, popularne słowa, ale przedstawiające po prostu bezlik ludzkich myśli, wniosków, opinii. W charakterze przykładu zamieszczamy obok wykres przedstawiający krzywą popytu na słowa kluczowe – widać tu najpierw nieliczne słowa kluczowe, z których każde generuje relatywnie bardzo duży ruch, a następnie mnogość słów kluczowych, z których każde generuje ruch dużo mniejszy, ale suma ruchu ze wszystkich tych mało popularnych słów zdecydowanie przewyższa sumę ruchu tej pierwszej grupy.

Content marketing w pozycjonowaniu strony internetowej


W pierwszej kolejności należy zadbać o unikalną treść. Nie można pozwolić sobie na kopiowanie tekstu z innych stron. Duże znaczenie ma również długość tekstu – jeśli średnio zajmuje kilkanaście znaków i nastawiony jest wyłącznie na wyeksponowanie słów kluczowych, to dla użytkownika nie będzie przedstawiał wartości, a Google ograniczy możliwość osiągnięcia wyższych wyników w wyszukiwarce. Z kolei jeśli tekst będzie uwzględniać interesujące słowa kluczowe, a ponadto jego długość zainteresuje odbiorców, to nasza strona będzie chętniej odwiedzana.

Interesująca treść to taka, która nie tylko zaciekawi użytkowników, lecz zostanie utrwalona w ich pamięci, dzięki czemu chętniej będą powracać do lektury. Należy zatem tworzyć zawartość w taki sposób, aby dotrzeć do konkretnej grupy docelowej zainteresowanej tematem. Przykładowo, jeśli prowadzimy stronę poświęconą tematyce piłki nożnej, a zostanie wypozycjonowana np. na frazy związane z inną dyscypliną sportową, to pomimo wartościowej treści efekt niekoniecznie musi przynieść oczekiwany sukces. Należy używać takich słów kluczowych, co do których nie mamy wątpliwości, że pozwolą zachęcić do odwiedzin osoby zainteresowane wyłącznie promowaną tematyką.

Wybór Agencji SEO

Pozycjonowanie strony internetowej to bardzo złożony proces, a nawet drobne błędy mogą skutkować nałożeniem kary przez Google. Dlatego jeśli myślisz o pozycjonowaniu skontaktuj się z Agencją AW PROJEKT – Znajdziemy rozwiązanie dostosowane do Twoich potrzeb. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

five × 2 =

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ