Prędzej czy później wszyscy, którzy mają do czynienia z SEO orientują się, że odpowiedni dobór słów kluczowych jest podstawą, której nie da się ominąć. Miejmy tylko nadzieję, że zorientujemy się szybko. Ponieważ research słów kluczowych powinien stanowić bazę, fundament, na którym będziemy wznosić całą resztę naszych działań. Bez tego początkowego procesu często dalsze procesy nie mają sensu. Dlaczego? Czemu jest to tak istotna czynność, jak się do niej odpowiednio przygotować? A jeśli uznamy, że jednak wolimy polegać na profesjonalistach – do kogo się zwrócić?
Wszyscy, którzy zaczęli kiedyś zagłębiać się w tajniki PPC, SEO, czy jakichkolwiek innych działań związanych z Internetem, szybko przekonują się, że niektóre procesy są intuicyjne, a inne zachodzą bez żadnego logicznego wyjaśnienia. Na szczęście akurat zakres związany ze słowami kluczowymi należy do bardziej logicznych. Znając swój produkt, klientów oraz to, w jaki sposób działa Internet, jesteśmy w stanie wyszukać odpowiednie słowa.
Research słów kluczowych – od czego zacząć?
Przede wszystkim musimy wybrać, na jaką długość słów chcemy się pozycjonować. Jeśli mamy bardzo wysoki budżet, a nasza marka jest już rozpoznawalna, możemy spróbować z jednoczłonowymi słowami kluczowymi. Jednak tak czy siak, efekt będzie prawdopodobnie dość słaby. Dlaczego? Przyjrzyjmy się temu, po co użytkownicy wpisują jednoczłonowce. Przede wszystkim w celu uzyskania informacji. Jeśli ktoś wyszukuje hasło “kot” prawdopodobnie chce znaleźć definicję Wikipedii bądź ewentualnie zdjęcia i filmiki ze śmiesznymi zwierzątkami. Ich intencja jest czysto informacyjna bądź nawigacyjna. Nawigacyjne słowa kluczowe to takie, gdy użytkownik użyje konkretnej nazwy firmy. Znając dane przedsiębiorstwo chce dowiedzieć się o nich czegoś więcej. Takie słowa posiadają niski potencjał z punktu widzenia SEO. Ostatnią intencją jest sprzedażowa. Ma ona największą wartość. Ale często bywa też najdroższa. W tym przypadku użytkownik wie dokładnie czego szuka. A naszym celem jest podsunięcie mu naszej oferty. W odróżnieniu od frazy “kot” tutaj mielibyśmy do czynienia z np. “kot bengalski hodowla Polska”. Widzicie różnicę?
Jak zapewne zauważyliście wraz z rosnącą ilością słów w obrębie wyszukiwanej frazy, rośnie jej potencjał sprzedażowy. Co to oznacza? Że frazy dwu-, trzyczłonowe są bardziej konkurencyjne od jednoczłonowych. A najcenniejsze są frazy długoogonowe. Choć najtrudniej się je dobiera, to trzeba uznać, że jeśli już na taką trafimy, może się ona okazać żyłą złota.
Co jeszcze jest ważne, jeśli planujemy research słów kluczowych?
Musimy wziąć pod uwagę to, jaki charakter ma nasza strona. Inne działania zaplanujemy dla bloga podróżniczego, inne dla sklepu z obuwiem czy dla hotelu. Od samego początku musimy dobrze zrozumieć kim jest nasz potencjalny klient, czego potrzebuje i jak możemy pomóc mu uzyskać odpowiedź. W takim przypadku przyda się rozeznanie wśród konkurencji. Poczytajmy inne blogi, fora, przyjrzyjmy się social mediom – to wszystko może być skarbnicą wiedzy!
Co jeżeli research słów kluczowych nas przerasta?
Spokojnie, jeśli rozwijacie swój biznes, macie na głowie z pewnością bardzo dużo. Zagłębianie się w nieznane rejony działań, z którymi do tej pory nie mieliśmy do czynienia, jest zawsze trudne. Dlatego czasami warto zastanowić się, czy nie oddać się w ręce profesjonalistów. Pozwoli nam to zaoszczędzić czas, skupić na ważniejszych zadaniach, zapewni spokój. Odpowiedni zespół SEO wyjaśni nam cały proces, pozostanie w stałym kontakcie oraz sprawnie pomoże rozwiązać problemy. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o researchu słów kluczowych bądź skontaktować się z jednym z najlepszych zespołów SEO w Polsce, zachęcamy do odwiedzenia strony anchor.team. Ten młody team prężnie się rozwija, odznacza się wysoką jakością usług i komunikacji, a ich baza zadowolonych klientów stale się rozrasta.