Popupy to okienka, wyskakujące w czasie przebywania na stronie internetowej. Najczęściej kojarzą się nam one z namolną reklamą – niemniej możesz je wykorzystać w dużo lepszy sposób!
Zatrzymanie uciekającego klienta
Klient, który umieścił w swoim koszyku określone produkty musi zostać doprowadzony do zakończenia transakcji. Co jednak można zrobić, jeśli on wciąż się waha?
Bardzo często stosowaną przez marketerów sztuczką jest ustawianie popupów-zatrzymywaczy. Okienko uaktywnia się w momencie, gdy użytkownik postanawia zamknąć okno przeglądarki (strzałka zmierza ku X). W popupie zamieszcza się wówczas treści, które mają go przekonać do dokończenia zakupów: podsunięcie podobnych produktów, dodatkowy rabat.
Promocja specjalnych ofert
Popup możesz również wykorzystać do promowania aktualnych promocji, nowych produktów lub treści na blogu. W zależności od tego, co będzie przedmiotem promowania na wyskakującym okienku, może ono pojawiać się w różnych okolicznościach.
Przykładowo, jeżeli masz nowe produkty, na które chcesz zwrócić uwagę swoich potencjalnych klientów, popup może wyskakiwać zaraz po wejściu na stronę www lub dopiero po wejściu w określoną kategorię produktów w sklepie.
Zapisy na newslettera
Popupy to też świetny sposób na budowę bazy mailingowej. Użytkownikowi przebywającemu na danej stronie po określonym czasie (lub wykonaniu określonych czynności, np. przejście przez x podstron) pojawia się pop up newsletter. Na nim natomiast umieszczone są zachęcające treści wraz z zaproszeniem do zapisu do bazy.
Zachętą mogą być zniżki i kody rabatowe, ale też unikatowe treści, poradniki czy ebooki związane z tematyką strony.
Jak powinien wyglądać wzorcowy popup?
Niezależnie od tego, w jakim celu będziesz chcieć wykorzystać popup, zastosuj się do kilku zasad – dzięki temu swoim okienkiem nie odstraszysz potencjalnych klientów!
- Popup musi być łatwy do wyłączenia – nikt nie lubi okienek, których nie potrafi zamknąć!
- Okienko nie powinno pojawiać się od razu po wejściu na stronę www. Użytkownik potrzebuje czasu, żeby się przekonać, że chce na niej pozostać.
- Popup nie powinien utrudniać dostępu do treści strony.
- Okienko powinno być spójne wizualnie ze stroną www. Równocześnie jednak powinno się wyróżniać!