Święta Bożego Narodzenia każdemu kojarzą się z wręczaniem prezentów, miłą atmosferą i składaniem życzeń. Wszystkie te elementy pojawiły się również w świecie biznesowym. Upominki dla pracowników, klientów biznesowych czy kontrahentów uzdrawiają i polepszają relacje. Osoba, która otrzymuje prezent – nawet taki mały i subtelny, będzie miło wspominać osobę od której ten upominek świąteczny dostał. Wysyłanie upominków świątecznych dla klientów to również świetny nośnik promocji.
Robert Cialdini w swojej książce „Wywieranie wpływu na ludzi” zwrócił uwagę na to, że istnieje potrzeba rewanżu za otrzymanie pomocy lub podarunku od kogoś. Dlatego warto zainwestować w w taką formę budowania relacji z klientem, ponieważ gdy otrzyma od nas prezent świąteczny, za jakiś czas może nam się odwdzięczyć formą współpracy (na przykład zakupem produktu w naszej firmie).
Prezenty świąteczne przede wszystkim wzmacniają relację pomiędzy klientem a firmą. Dzięki temu klient czuje się ważny. Okres bożonarodzeniowy to wspaniały czas, aby przypomnieć się o swoim istnieniu: klientom biznesowym, pracownikom, dostawcom czy współpracownikom poprzez świąteczne prezenty. Takie działania są związane przede wszystkim z Public Relations, które pozwalają budować pozytywny wizerunek marki. Upominek świąteczny powinien przede wszystkim sprawić radość klientom I utrwalić się w ich pamięci. Jest on wręczany przede wszystkim jako wyraz uznania dla danej osoby oraz jako wyraz podziękowania za wspólnie przepracowany rok I pozytywne relacje.
Prezenty dla kontrahentów w celu podziękowania za wspólnie przepracowany rok oraz w celu złożenia świątecznych życzeń powinny być ładne I nienachalne, takie które zapadną w pamięć na długo. Jeśli chcemy obdarować najważniejszych klientów w firmie, którzy długo z nami współpracują I bardzo dobrze się z nimi dogadujemy, powinniśmy przemyśleć sprawę upominku świątecznego. Przy wyborze prezentów najczęściej wszyscy kierują się własnymi potrzebami, natomiast nasi klienci czy pracownicy mają zupełnie inne potrzeby I oczekiwania. Dlatego warto zastanowić się jaki wybrać prezent, lub dać możliwość wyboru spośród kilku, aby uniknąć faux pas. Przy planowaniu akcji prezentowej na Święta Bożego Narodzenia trzeba pamiętać o tym, że mogą one wpłynąć pozytywnie lub też negatywnie na relacje z osobami obdarowanymi. Chodzi tutaj przede wszystkim o formę upominków świątecznych dla klientów – czy wybierzemy tanie prezenty świąteczne, drogie, oryginalne czy tradycyjne gadżety bożonarodzeniowe.
Rzeczą, która może negatywnie wpłynąć na relacje z klientami biznesowymi czy współpracownikami jest wręczanie tych samych upominków z roku na rok. To jest niesamowite faux pas w świecie biznesowym. Warto jest planować upominki świąteczne, które nie będą się powtarzać co roku, ponieważ ciągle takie same podarunki są bardzo źle odbierane. Wpływają negatywnie na osoby obdarowywane, które myślą, że otrzymały upominek od niechcenia. Jakość prezentów świątecznych jest również bardzo ważna oraz styl ich zapakowania. Klienci biznesowi czy współpracownicy nie chcieliby otrzymać upominku, który pozbawiony jest jakiejkolwiek estetyczności I wyglądu. Dlatego warto jest wybierać takie, które naprawdę świetnie wyglądają I są dobrej jakości. Takie, które mogą posłużyć na dłuższą chwilę I nie poniszczą się za szybko. Jeśli chodzi o pakowanie, to najlepiej jest zostawić tą kwestię firmie u której zamawiamy produkty. Natomiast jeśli chcemy sami je zapakować, to warto przeszukać najnowszych trendów w pakowaniu prezentów. Podarunek, który jest elegancko owinięty w ozdobny materiał zyskuje na lepszym wyglądzie. Klient, który otrzyma ładnie zapakowany prezent świąteczny od firmy z którą współpracuje, miło będzie ją wspominał.
Jeśli chodzi o wyjątkowość w prezentach świątecznych dla klientów to rewelacyjną rolę gra tutaj personalizacja. Personalizowane upominki pozwolą jeszcze bardziej zacisnąć relacje, ponieważ klient poczuje, że jest bardzo ważny dla firmy. Jeśli klient biznesowy otrzyma upominek świąteczny ze swoim imieniem I nazwiskiem, dodatkowo z logo adresata – firmy, z którą współpracuje, to dzięki temu będzie wiedział, że jest kluczową osobą dla tej firmy. Pesonalizacja upominków świątecznych dla klientów jest bardzo ważna. Oznakowane produkty logotypem firmy rzucają niesamowicie pozytywne światło na wizerunek przedsiębiorstwa. Dodatkowo zawarte w nich życzenia świąteczne oraz noworoczne dodadzą niesamowitego uroku w świecie biznesowym.
Przy planowaniu gadżetów świątecznych dla klientów, współpracowników, dostawców itd., trzeba pamiętać, że warto się za nie zabrać już w okolicach września, października I listopada. Grudzień to miesiąc, w którym sklepy zajmujące się upominkami świątecznymi świecą pustkami I większość produktów jest wyprzedane. Katalogi z prezentami świątecznymi są wysyłane do firm już od połowy września, tak aby przedsiębiorstwa miały czas na wybór najlepszych propozycji prezentowych. Nie ma na co czekać do grudnia, ponieważ mogą zostać sprzątnięte najlepsze gadżety świąteczne przez inne firmy. Najlepszym rozwiązaniem jest zamówić produkty w okresie październik – listopad I oczekiwać na dostarczenie ich w okresie grudniowym, kiedy firma planuje wręczyć prezenty.
Największymi trendami w upominkach świątecznych dla klientów są rożnego rodzaju kosze prezentowe, zestawy pakowane w eleganckich drewnianych skrzynkach, wina musujące z personalizowaną etykietą. Hitem są również personalizowane opłatki z logo firmy, które mogą być dodatkowym elementem prezentu świątecznego dla klientów czy pracowników. Takie i wiele innych eleganckich upominków dla firm można znaleźć w sklepie mojagwiazdka.pl.
Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy czas dla wszystkich. Dlatego warto jest podziękować naszym klientom za to, że wpłynęli na działanie I wizerunek naszej firmy. Upominki świąteczne pozwolą na utrzymanie dobrej I długiej relacji z klientami.