Rynek przeglądarek internetowych rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. To, jaka przeglądarka będzie cieszyć się największym uznaniem ze strony Internautów w przyszłości, pozostaje kwestią otwartą. Niekwestionowany obecnie faworyt – Chrome – może z czasem ustąpić miejsca innej przeglądarce. Tak było przecież między innymi z Netscape Navigatorem, który już dawno przeszedł do historii. Na rynku przeglądarek internetowych nie ma monotonii. Wprowadzane są coraz to nowsze i bardziej zaskakujące rozwiązania. Sprawdźcie, jak wyglądają aktualne rankingi przeglądarek internetowych.
Google Chrome – niezaprzeczalny faworyt
Liderem na rynku przeglądarek internetowych nadal pozostaje Google Chrome. W połączeniu z wersją mobilną, odpowiada za prawie połową wyświetleń stron internetowych w naszym kraju. Jego globalny udział sięga niemalże 54%. Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, odpowiadająca za około 14% całego ruchu w Internecie. A wszystko za sprawą powszechnie dostępnych i popularnych w ostatnim czasie Iphone’ów oraz Ipadów. Trzecie miejsce na świecie zajmuje UC Browser. Firefox natomiast, który przez dłuższy czas wiódł na tym rynku prym, miesiąc temu spadł na miejsce trzecie. Jego udział wynosi zaledwie 6,3%. Taki ranking przedstawił statCounter.
Nieco inne zestawienie prezentuje z kolei NetMarketShare. Niezaprzeczalnym faworytem w tym rankingu znów pozostaje Chrome z udziałem na poziomie około 60%. Na drugim miejscu znalazł się jednak Internet Explorer, którego udział przekracza 18%. Wspomniany wcześniej Firefox zdobył trzecie miejsce w tym zestawieniu z udziałem prawie 12% na rynku.
Z czego wynikają te rozbieżności? Obie firmy zastosowały różne metody badawcze. Zestawienie przygotowane przez statCounter objęło także ruch pochodzący ze smartfonów. We wcześniejszych badaniach pod uwagę brano konsole, desktopy i tablety.
Rynek przeglądarek internetowych w Polsce
W Polsce sytuacja wygląda trochę inaczej, choć miano lidera nadal zyskuje Google Chrome. Zarówno desktopowa, jak i mobilna wersja przeglądarki, odpowiada za prawie połowę wszystkich wyświetleń. Mobilna przeglądarka Chrome strąciła w ubiegłym miesiąca Firefoxa na trzecie miejsce. Udział Opery w Polsce wynosi około 4,5%, a w przypadku Internet Explorera jest to poniżej 4%.
Zwycięstwo Google Chrome w rankingu przeglądarek internetowych spowodowała przede wszystkim zdecydowanie największa wydajność, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz bogata kolekcja rozszerzeń.