Reklama i SEO
Reklama i SEO

Reklama dźwignią handlu. Słowa te z powodzeniem można przenieść do Internetu, który stał się chętnie wybieranym medium na reklamę oferowanych produktów czy usług. Bez względu na to, w której branży funkcjonuje prowadzona działalność, silna konkurencja powoduje, że pojawienie się w Internecie nie jest dzisiaj wyróżnikiem, lecz koniecznością.

Reklama w Internecie – od czego zacząć?

Przed podjęciem konkretnych kroków należy określić grupę docelową swoich produktów i usług. Internet to szereg różnych możliwości i wielość dostępnych kanałów, za pomocą których można dotrzeć do potencjalnych klientów. Facebook, LinkedIn, a może Instagram? Istotne jest zaplanowanie swoich działań tak, by osiągnąć efekt synergii, zbliżającej do generowania kolejnych zysków firmy. W celu zagospodarowania przestrzeni w Internecie dla siebie niezbędne będzie zwiększenie świadomości marki wśród jej klientów. Jak to zrobić?

Tworzenie treści SEO

Jednym ze sposobów będą działania SEO, czyli tworzenie treści przekładających się na pozycję, jaką zajmie firma w wyszukiwarkach. Decydując się na tego rodzaju aktywność w Internecie należy pamiętać o tym, że jest ona czasochłonna, a jej rezultaty będą widoczne dopiero po upływie dłuższego czasu. Jest to jeden z popularniejszych sposobów na planowanie reklamy w Internecie. Na początku konieczne jest przeprowadzenie analizy wybranych fraz oraz dobór słów kluczowych, na jakie będzie pozycjonować swoją stronę. Następnym krokiem będzie redagowanie unikalnych treści zwiększających atrakcyjność strony internetowej. Istotne jest prawidłowe dołączanie linków do artykułów i zwracanie uwagi na długość całego tekstu, która zależy od potrzeb strony oraz informacji poszukiwanych przez jej użytkowników.

Google AdWords

Inaczej nazywana reklamą kontekstową. Posiada wysoki wskaźnik skuteczności bez konieczności przeznaczania na nią dużych nakładów finansowych. AdWordsy wyświetlane są w wyszukiwarce Google na samej górze i zaznaczane jako reklama sponsorowana. Reklama ta może także pojawiać się po prawej stronie w oddzielonym, kolorowym okienku. AdWordsy ze względu na umieszczenie ich w widocznym dla użytkownika miejscu posiadają dużą klikalność. Reklama nie jest inwazyjna i nie drażni potencjalnych klientów. Chcąc skorzystać z reklamy Google AdWords należy pamiętać o przygotowaniu nagłówka zawierającego maksymalnie 25 znaków, głównym i dodatkowym opisie, każdy do 35 znaków, adresie URL wyświetlanym pod opisem oraz docelowym adresie URL. Co ważne, reklama kontekstowa może być także zaplanowana w formie graficznej oraz bardzo popularnej ostatnio formie video i umieszczona na stronach internetowych oraz wyszukiwarkach partnerskich. Celem Google AdWords jest zachęcenie potencjalnego klienta do zapoznania się z oferowanymi produktami i usługami.

Niezależnie od tego, jaki rodzaj reklamy zostanie wdrożony do planu marketingowego firmy, ważne są systematyczność i przemyślane działania. Zminimalizowanie przypadkowości oraz wzięcie pod uwagę preferencji klientów pozwoli dopasować takie rozwiązania, które przybliżą firmę do sukcesu finansowego.

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ