Internet rośnie w siłę. To podstawowe dziś źródło wiedzy, miejsce wirtualnych spotkań i dokonywanych na co dzień transakcji. W samym tylko maju 2017 roku liczba Internautów w Polsce wyniosła 27,4 mln. W porównaniu do września 2016 roku jest to przyrost aż o 2,1 mln. Tak duża dynamika wzrostu i niekończący się potencjał Internetu sprawiają, że w miejscu tym coraz chętniej spotykają się również reklamodawcy.
Reklama w Internecie – stan obecny
Wartość netto rynku reklamy internetowej wzrosła o około 50% w przeciągu ostatnich 5 lat. W tym samym czasie rynek reklamy telewizyjnej powiększył się jedynie o 3,2%. Jest to kolejny argument przemawiający za nieustannie rosnącym potencjałem Internetu, mimo iż od pewnego czasu reklama online napotyka pewne bariery. A największą z nich stanowi coraz częstsze stosowanie adblocków. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez IAB Polska, w kwietniu 2016 roku już 36% polskich Internautów blokowało reklamy na swoich stronach www. Blisko 80% użytkowników Internetu przyznaje, że głównym powodem korzystania z adblocków są zbyt agresywne kampanie internetowe. Zdecydowana większość z nich stwierdziła jednocześnie, że nie wyklucza możliwości wyłączenia programów blokujących, ale pod pewnym warunkiem. Byłoby to możliwe w przypadku ograniczenia agresywnych reklam, które przyczyniają się do wydłużenia czasu ładowania strony lub utrudniają korzystanie z niektórych stron internetowych.
Wiodący trend – wideo
Wideo to obecnie jeden z wiodących na rynku reklamy internetowej trendów. Reklama wideo w Internecie rośnie o około 32% w skali rocznej i charakteryzuje się tym samym największą dynamiką wzrostu. Szacuje się, że do 2019 roku łączna suma globalnych wydatków przeznaczonych na ten segment reklamy wyniesie aż 35,4 mld dolarów. Popularność wideo internetowego rośnie przede wszystkim dzięki powszechnym dziś urządzeniom mobilnym, coraz lepszym wyświetlaczom i szybkiemu transferowi danych. W kontent wideo inwestują obecnie największe portale internetowe, w tym między innymi Onet , czy Wirtualna Polska.
Rynek reklamy internetowej od dłuższego już czasu charakteryzuje duża dynamika wzrostu i nic nie wskazuje na to, aby coś miało się zmienić w tej kwestii. Z przeprowadzonych dotychczas badań wynika, że najwięcej na reklamy internetowe wydaje branża handlowa – jej inwestycje stanowią około 15% całego rynku. Na kolejnych miejscach uplasowały się: branża motoryzacyjna, telekomunikacyjna, a także branża finansów i żywności.