Bielizna należy do kategorii produktów, które bardzo chętnie nabywane są za pośrednictwem Internetu. Nie powinien zatem dziwić fakt, że na rynku przybywa tego rodzaju sklepów. Chcesz wejść na rynek z własnym asortymentem? Dowiedz się, gdzie sprzedawać bieliznę i skąd pozyskiwać towar!
Gdzie sprzedawać bieliznę w sieci?
Jedną z najważniejszych decyzji towarzyszących otwarciu e-sklepu z bielizną jest wybór odpowiednich kanałów sprzedaży. W przypadku takiego asortymentu Twoje działania powinny skupiać się przede wszystkim wokół następujących rozwiązań:
Własna witryna sklepu internetowego
Otwierając e-commerce z bielizną, w pierwszej kolejności postaw na własny sklep internetowy. Witryna zagwarantuje Ci pełną niezależność na rynku, możliwość personalizacji oferty i swobodę w zakresie rozwijania marki. Uruchomienie strony nie powinno Ci sprawić żadnych problemów – wystarczy, że skorzystasz z kompleksowego oprogramowania SaaS (Software as a Service), które zapewni Ci dostęp do wszystkich niezbędnych funkcji sprzedażowych i marketingowych.
Allegro
Dla wielu sprzedawców bielizny największy polski marketplace jest kluczowym kanałem sprzedaży w Internecie. Allegro gwarantuje dostęp do ogromnej bazy potencjalnych klientów, którzy doskonale wiedzą, jakie produkty ich interesują. Co więcej, serwis dysponuje zaawansowanymi narzędziami z zakresu marketingu. Sprzedawcy mogą więc łatwo promować swoje oferty i budować przewagę konkurencyjną.
Allegro znakomicie sprawdza się jako dodatkowy kanał sprzedaży zintegrowany z witryną sklepową. Takie rozwiązanie ułatwia rozwój marki i zapewnia większą niezależność. Aby z niego skorzystać, warto posłużyć się funkcjonalną platformą SaaS, oferującą funkcję dwustronnej integracji sklepu z Allegro.
Dodatkowe kanały sprzedaży
Bielizna stanowi kategorię obecną w wielu innych polskich serwisach zakupowych, takich jak na przykład EmpikPlace czy Morele. Jeśli zależy Ci na ekspansji międzynarodowej, skorzystać możesz również z takich platform jak eBay oraz Amazon. Coraz więcej funkcji e-commerce znajdziesz też w porównywarkach cenowych (Ceneo) czy portalach ogłoszeniowych (OLX).
Planując sprzedaż bielizny w Internecie, zastanów się więc, w jakich kanałach przebywają przedstawiciele Twojej grupy docelowej, a następnie dokonaj właściwej selekcji. Wszystkie interesujące Cię serwisy możesz szybko i łatwo zintegrować ze swoim sklepem za pomocą dobrego oprogramowania SaaS.
Skąd brać towar do internetowego sklepu z bielizną?
Kiedy zdecydujesz już, w jakich miejscach w sieci prowadzić sprzedaż bielizny, zastanów się nad źródłem zatowarowania swojego sklepu. Do wyboru masz przede wszystkim trzy popularne rozwiązania:
- Producent – zaopatrując się bezpośrednio u producenta bielizny, możesz znacząco zredukować koszty pozyskania towaru. Warunkiem będzie jednak składanie zamówień na bardzo dużą skalę. Jest to zatem rozwiązanie przeznaczone dla sprzedawców, którzy mogą pozwolić sobie na spore inwestycje i dysponują rozległą przestrzenią magazynową.
- Hurtownia bielizny – w sieci z łatwością znajdziesz liczne oferty dostawców bielizny, dzięki którym niedrogo zaopatrzysz swój sklep. Im większe będą Twoje obroty i dłuższa współpraca z hurtownią, tym korzystniejsze ceny uzyskasz.
- Dropshipping – wybierając ten model logistyczny, także pracujesz z hurtowniami, przy czym wyręczają Cię one jednocześnie w magazynowaniu bielizny oraz pakowaniu i wysyłce zamówień do Twoich klientów. Tego typu rozwiązanie pozwala Ci więc ograniczyć ryzyko inwestycyjne i oszczędzić mnóstwo czasu.
Wybór źródła zatowarowania sklepu z bielizną warto uzależnić od swoich możliwości finansowych i obranej strategii biznesowej. Na początku drogi w e-commerce atrakcyjnym rozwiązaniem może okazać się dropshipping. Tego typu hurtownie – podobnie jak oferty tradycyjnych dostawców – łatwo zintegrujesz ze swoim sklepem za pomocą dobrego oprogramowania.
Jak prowadzić sprzedaż bielizny w Internecie?
Bielizna to dość specyficzna kategoria, której sprzedaż wymaga odpowiedniego podejścia. Twoja strategia biznesowa powinna skupiać się nie tylko na wyborze właściwych kanałów dotarcia do klientów, ale także na prowadzeniu odpowiednich działań marketingowych. O czym warto pamiętać, otwierając internetowy sklep z bielizną?
Estetyczne i atrakcyjne zdjęcia
Konsumenci najczęściej „kupują oczami”. Oznacza to konieczność dostarczania im atrakcyjnych wizualnie fotografii produktów. W przypadku odzieży ma to znaczenie szczególne. Budując swoją ofertę, zadbaj więc o to, aby klienci nie mieli wątpliwości, że w oferowanej przez Ciebie bieliźnie będą czuli się wygodnie, seksownie i swobodnie.
Dopracowane opisy produktów
Tworzenie oryginalnych opisów produktów i kategorii w sklepie internetowym to jeden z najprostszych sposobów na zdobycie rozpoznawalności na rynku. Upewnij się więc, że teksty na Twojej stronie nie tylko dostarczą klientom wszelkich niezbędnych informacji na temat towaru, ale też wyróżnią Cię na tle konkurencji, pozwolą Ci wykreować pozytywny wizerunek i odpowiedzą na potrzeby odbiorców.
Profesjonalna obsługa
Podobnie jak w sklepie stacjonarnym, tak i na Twojej stronie internetowej klienci powinni otrzymywać fachową pomoc podczas zakupów. W tym celu zapewnij im różnorodne metody kontaktu (m.in. mail, telefon, live chat itd.) i postaraj się jak najszybciej odpowiadać na ich pytania. Pamiętaj, że wizyta w Twoim sklepie to nie tylko sama transakcja, ale cały ogół doświadczeń użytkowników.
Baza wiedzy dla klientów
Na podstawie najczęściej pojawiających się pytań klientów możesz stworzyć profesjonalną bazę wiedzy. Dzięki niej osoby odwiedzające Twój sklep będą mogły zapoznać się z wartościowymi informacjami m.in. na temat dbania o różne rodzaje materiałów czy zasad dobierania poszczególnych elementów bielizny. Jest to rozwiązanie, które pomoże Ci wykreować wizerunek eksperta i przyciągnąć nowych klientów.
Marketing wielokanałowy
Duża konkurencja na rynku sprawia, że internetowy sklep z bielizną wymaga dobrej reklamy. Twoje działania powinny skupiać się oczywiście wokół cyfrowych kanałów marketingowych. Postaraj się robić dobry użytek z ich wszystkich, nie ograniczając się do wybranych. W swojej strategii uwzględnij więc:
- SEO – czyli pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, które zapewni Ci odpowiednią widoczność i bezcenny ruch organiczny w sklepie.
- Google Ads – płatne kampanie kierowane do ściśle określonych grup odbiorców (w taki sam sposób działa system Facebook Ads).
- Media społecznościowe – kanały pozwalające przede wszystkim kreować pozytywny wizerunek i budować lojalną społeczność wokół marki, co w przypadku sklepu z bielizną ma ogromne znaczenie.
- Content i e-mail marketing – treści poświęcone modzie, a także regularne informacje o zmianach w ofercie i ewentualnych promocjach pomogą Ci utrzymać zainteresowanie klientów Twoją marką i przyciągnąć nowych użytkowników do sklepu.
Dobre oprogramowanie pomoże Ci zarządzać sklepem z bielizną!
Dzięki naszym wskazówkom z łatwością otworzysz swój internetowy sklep z bielizną i zaopatrzysz się w towar. Będziesz też wiedzieć, gdzie prowadzić sprzedaż i jakie działania promocyjne wybrać. Pamiętaj, że podstawą zarządzania takim biznesem okaże się kompleksowe oprogramowanie e-commerce, pozwalające zintegrować wszystkie kluczowe procesy w jednym miejscu!