Pozycjonowanie stron – samodzielnie czy z agencją SEO?

Obecność w TOP 10 wyników wyszukiwania Google pozwala zwiększyć widoczność marki, przyciągnąć na firmową lub sklepową witrynę nowych użytkowników i zainteresować ich swoją ofertą. Ogromna konkurencja sprawia, że niezbędne jest dziś pozycjonowanie stron internetowych. Czy jednak takimi działaniami można zająć się samodzielnie? A może lepszym pomysłem będzie agencja SEO i jej kompleksowe usługi? Poznaj odpowiedzi na swoje pytania, rozwiej wątpliwości i opracuj skuteczną strategię reklamy w sieci, która pomoże Ci rozwijać swój biznes!

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej i co obejmuje?

Pozycjonowanie stron (SEO, z ang. Search Engine Optimization) to szeroki wachlarz działań w obrębie samej witryny (on-site, on-page) oraz na zewnątrz (off-site, off-page), których celem jest zdobycie wysokich pozycji w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania na wcześniej wybrane słowa kluczowe.

Pozycja strony w Google zależna jest od ponad 200 różnych czynników rankingowych. To oznacza bardzo dużo prac, które trzeba wykonać, aby wypromować swoją firmę lub sklep w sieci.

Pozycjonowanie strony www wymaga m.in.:

  • szczegółowej analizy konkurencji,
  • analizy grupy docelowej firmy,
  • doboru słów kluczowych dopasowanych do oferty oraz potencjału sprzedażowego konkretnych produktów bądź usług,
  • przeprowadzenia audytu SEO,
  • optymalizacji strony zgodnie z wytycznymi Google – optymalizacji technicznej SEO (m.in. błędy na stronie wynikające z jej budowy, przekierowania 3xx, błędy 4xx, przyjazne adresy URL, uzupełnienie metadanych, plik robots.txt, plik sitemap – mapa strony itp.),
  • optymalizacji treści strony – rozbudowy treści pod kątem wybranych słów kluczowych (m.in. przygotowanie atrakcyjnych tekstów odpowiadających potrzebom użytkowników, nasycenie treści słowami kluczowymi, unikalność, merytoryczność, zastosowanie odpowiedniej struktury nagłówków),
  • link buildingu – publikacji odnośników do strony,
  • monitorowania efektów pozycjonowania strony (aktualne pozycje w rankingach i widoczność strony www w Google),
  • korzystania z zaawansowanych i kosztownych narzędzi analitycznych,
  • stałego monitorowania konkurencji oraz działań pod kątem nowych wytycznych i pojawiających się aktualizacji algorytmów Google,
  • dalszej optymalizacji strony pod wyszukiwarki internetowe – dopasowywania działań do bieżących trendów (marketing i reklama w Internecie wciąż ewoluują).

Pozycjonowanie stron w Google – skorzystaj z fachowego wsparcia

Jak widać, optymalizacja i pozycjonowanie strony w Google to złożony proces, który wymaga szeregu kompetencji technicznych i marketingowych, dostępu do wielu specjalistycznych narzędzi oraz regularności prowadzonych działań. Samodzielna promocja swojej firmowej witryny czy sklepu internetowego byłaby więc trudna, czasochłonna i nie zawsze przyniosłaby pożądane rezultaty.

Działania niezgodne z wytycznymi Google mogą skutkować nałożeniem na Twoją stronę www kary. Przy ciężkich naruszeniach warunków wyszukiwarki (np. nieprzestrzeganie praw autorskich, nieuczciwe praktyki podczas zdobywania linków), nieumiejętne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google może skutkować obniżeniem jej pozycji w rankingu lub nawet całkowitym usunięciem jej z indeksu wyszukiwarki.

Agencja SEO – dlaczego warto skorzystać z jej usług?

Profesjonalna agencja SEO to firma zajmująca się reklamą w Internecie, która doskonale zna branżę, a marketing internetowy w jej wydaniu odniesie dużo lepsze skutki niż praca na własną rękę. Agencja zajmująca się reklamą w Google pomaga biznesom usługowym i firmom z branży e-commerce przygotować najlepszą strategię promocyjną (opartą o twarde dane pochodzące z narzędzi analitycznych), usystematyzować działania i dostosować je do branżowych trendów.

Analiza konkurencji pozwala specjalistom określić, czy korzystniejsze dla danej firmy będzie samo SEO czy kompleksowa kampania SEM (ang. Search Engine Marketing), obejmująca promocję zarówno w bezpłatnych, jak i płatnych wynikach wyszukiwania.

Czasami lepiej wybrać pozycjonowanie lokalne, innym razem ogólnopolskie. Dla e-commerce często polecana jest strategia long tail (pozycjonowanie stron www na tzw. „długi ogon), która pozwala przyciągnąć z wyszukiwarek klientów zainteresowanych konkretnymi produktami o ściśle określonych parametrach (np. „długie niebieskie sukienki z koronką na wesele” czy „laptop biznesowy z ekranem 15,6 cala i procesorem Intel Core i7”).

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce z dobrą agencją SEO / SEM niesie szeroki wachlarz korzyści:

  • przygotowanie najlepszej strategii w taki sposób, aby reklama w Internecie przyniosła oczekiwane korzyści dla Twojego biznesu,
  • dostęp do rozbudowanego grona ekspertów (programiści, specjaliści SEO i SEM, copywriterzy, specjaliści ds. marketingu internetowego), którzy mają fachową wiedzę i zadbają o prawidłową optymalizację Twojej witryny,
  • doświadczenie branżowe pozwalające wybrać najkorzystniejsze działania dla konkretnej branży – dla niektórych firm i sklepów internetowych korzystne mogą okazać się działania SEM (Search Engine Marketing), ponieważ płatna reklama w Internecie daje szybkie efekty,
  • dostęp do zaawansowanych i płatnych narzędzi analitycznych (np. Sitemeans,  Screaming Frog, Ahrefs,  Surfer, Senuto) pozwalających analizować konkurencję, potencjał słów kluczowych, wyniki optymalizacji strony internetowej pod SEO czy inne podjęte działania,
  • znajomość trendów branżowych – agencja SEO na bieżąco śledzi trendy, wytyczne Google, technologie pojawiające się w Internecie i wdraża potrzebne zmiany na stronach swoich klientów,
  • wsparcie doradców – dobra agencja zajmująca się reklamą w Google przydziela swoim klientom indywidualnych opiekunów SEO i SEM, którzy objaśniają prowadzone działania, regularnie raportują swoje prace i odpowiadają na pojawiające się pytania.

Profesjonalna agencja SEO cały czas „trzyma rękę na pulsie” i odpowiada na działania bezpośredniej konkurencji. Pozycjonowanie sklepów internetowych i stron firmowych to działania długofalowe, które muszą być prowadzone regularnie i w oparciu o trendy rynkowe. Samodzielnie będzie Ci bardzo trudno osiągnąć efekty pozwalające na konkurowanie z grupami ekspertów SEO i SEM.

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ