Bez pomysłu na biznes nie powstanie żadna firma, jednak sam pomysł to wciąż za mało. Aby zaistnieć na rynku, a później utrzymać się na nim, potrzebna jest strategia, wiedza i środki finansowe. Gdzie szukać wsparcia i jak rozpocząć starania o własny start-up? Czemu warto uczestniczyć w konferencjach?
Udział w konferencjach start-upowych to wiele możliwości, z których warto korzystać. To tutaj można poznać swoich przyszłych partnerów w biznesie, spotkać potencjalnych inwestorów, osoby zainteresowane współpracą na różnych szczeblach. Nierzadko podczas takich spotkań można zdobyć bezcenną wiedzę na temat prowadzenia przedsiębiorstwa i rozwoju start-upu. Warto również pojawiać się na konferencjach, gdy kolejnym etapem rozwoju ma być ekspansja na rynki zagraniczne – ludzie biznesu podpowiadają, jak rozpocząć działania na międzynarodowej arenie, o czym trzeba pamiętać i na co zwrócić uwagę planując eksport.
Konferencje start-upowe – niezwykłe spotkania
Konferencje start-upowe to spotkania ludzi biznesu – zarówno tych, którzy sukces już osiągnęli, jak i tych, którzy dopiero budują swoją markę, szukają wsparcia i kontaktów. Uczestnictwo w takim spotkaniu daje szereg możliwości, to tu poznaje się osobowości z całego świata, które swą wiedzą i umiejętnościami mogą przyczynić się do szybszego rozwoju start-upu czy zmiany postrzegania swojego biznesu. Konferencje są wydarzeniami, podczas których budowane są relacje z partnerami biznesowymi, te zaś mogą przynieść wymierne korzyści w bliższej bądź dalszej perspektywie. To, czego często brakuje młodym przedsiębiorcom to konkretna wiedza, jak radzić sobie z prowadzeniem firmy, jaką obrać grupę docelową, jak do niej dotrzeć, jak opracować najlepszą strategię. Tym bardziej warto korzystać z podpowiedzi osób, które taką drogę mają już za sobą. Niekoniecznie musi to być od razu mentoring, zdarza się, że wystarczy konstruktywna wymiana zdań z przedstawicielami strategicznych przedsiębiorstw. Warto też pamiętać, że spotkania takie są okazją do zaprezentowania swojego pomysłu, swojej firmy i siebie samego. Dobrze jest potraktować konferencje jako formę autopromocji. Inną kwestią jest możliwość pozyskania inwestora, zdobycia środków finansowych na dalszy rozwój i funkcjonowanie. Wielu organizatorów konferencji stara się stwarzać przestrzeń idealną wręcz do nawiązywania relacji biznesowych – krótko- i długofalowych.
Konferencje to także czas na indywidualne rozmowy, ale przede wszystkim miejsce, gdzie wciąż odbywają się prelekcje, wystąpienia i wykłady osób z całego świata działających w przestrzeni biznesu – podzielone na bloki tematyczne, wzbogacone o ciekawe panele dyskusyjne. Organizowane w trakcie konferencji warsztaty dają możliwość zdobycia realnej wiedzy na temat prowadzenia start-upu.
Podczas niektórych spotkań odbywają się także wystawy start-upów, bywają też organizowane konkursy, podczas których można wygrać środki finansowe. Czasem główną wygraną w konkursie jest możliwość występu na konferencji i opowiedzeniu o swojej działalności.