Zwiększanie potencjału marketingowego strony internetowej przez SEM.

Jak promować stronę internetową?

Na potencjał marketingowy strony internetowej składa się jej wartość pod względem treści – wartościowa, merytoryczna oraz jej pozycjonowanie. Te dwie zmienne powodują, że witryna oferuje nie tylko dobry przekaz, markę, produkty, ale też jest najczęściej wyświetlana, odwiedzana, a przez to użytkownicy Internetu chętniej korzystają z oferowanych produktów czy usług. Dobrej jakości teksty oraz pozycjonowanie stron, czyli SEO (Search Engine Optimization) ponoszą pozycję witryny w wynikach wyszukiwania i zwiększają na niej ruch. Dzięki temu wszystkie kampanie reklamowe, promocje czy wyprzedaże trafiają do jak największej grupy odbiorców, co zwiększa możliwości marketingowe strony internetowej.

Czym jest SEM?

Pozycjonowanie stron oparte jest o SEO (pozycjonowanie) i PPC (płatna reklama). Suma tych dwóch zmiennych, czyli działania oparte na pozycjonowaniu i reklamie to SEM (Search Engine Marketing). Działania oparte na SEM polegają na zwiększeniu ruchu na stronie internetowej i przełożeniu tego ruchu na dochody. Samo SEO zwiększa ruch, natomiast połączone z reklamą (PPC) zwiększa potencjał marketingowy i zarobkowy strony. Oba działania wymagają odpowiedniego zaplanowania, aby konkretne czynności były spójne i nie zaburzały przekazu dla klienta. Treści publikowane na stronie i podstronach muszą być wartościowe, spójne i nasycone odpowiednią ilością słów kluczowych, linków czy adresów url. Całość musi stworzyć harmonijną kompozycję przyjemną dla czytelnika oraz mieć wartość dla robotów indeksujących przez zawarte na stronie składniki.

Kompozycja pozycjonująca

SEM to zbór czynników, które decydują często o obrotach firmowych. Na potencjał marketingowy strony składa się pozycjonowanie stron, natomiast na samo pozycjonowanie składają się: słowa kluczowe (najczęściej wpisywane frazy przez internautów, linki (przekierowują z artykułów, bogów na stronę docelową) oraz dobrze stworzone adresy url (tematyczny adres witryny). Na pozycjonowanie składają się również: szybkość ładowania strony czy jej wersja mobilna. Drugą częścią SEM jest reklama i popularność strony. Popularność może zostać zwiększona przez płatną reklamę w np.: Google lub przez obecność na często odwiedzanych blogach czy w social media. Podczas reklamy płatnej czy bezpłatnej na innych witrynach ważne jest, aby zawsze zamieszczać linki promującą stronę. Obecność linków jest ważna nie tylko dla użytkowników Internetu, ale także dla robotów indeksujących. Dzięki linkom strona podnosi swoją pozycję wyszukiwania i automatycznie zwiększa ruch.

Niestety, ale w dobie nasilającej konkurencji samo SEO może nie wystarczyć, aby strona była rentowna. Dopiero kompozycja SEO i PPC daje wymierne efekty marketingowe i finansowe dla firm promujących się w Internecie.

Extraseo Katowice


Specjalista ds. pozycjonowania stron

Adres: ul. Warszawska 3

Katowice 40-009

Telefon : 503857504

Email : biuro@extraseo.pl

NIP: 6272574422
REGON: 360912618

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ