Filmy i spoty reklamowe, czy to przyszłość reklamy social media?

Wraz ze zmieniającymi się trendami oraz rozwojem nowych technologii, zmieniają się też sposoby i formy reklamy, a także zakres kampanii reklamowych i promocyjnych, prowadzonych przez największe i najbardziej uznane agencje reklamowe.

Obserwując działania tych podmiotów na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat zaobserwować można już na pierwszy rzut oka ich odejście od dotychczas wykorzystywanych tradycyjnie form przekazu na rzecz tych rozwiązań i możliwości, jakie niesie ze sobą wykorzystanie sieci Internet oraz dostępnych w niej portali, serwisów branżowych oraz serwisów społecznościowych. Jak grzyby po deszczu zaczęły zresztą powstawać podmioty, które za główny przedmiot swojej działalności przyjęły właśnie doradztwo i przeprowadzanie kampanii reklamowych przy wykorzystaniu social mediów, wykonywanie filmów i spotów reklamowych na taki właśnie użytek, a także pomoc przy prowadzeniu oraz bezpośrednią obsługę kont przedsiębiorców, które prowadzą oni na portalach społecznościowych typu Facebook. Przedsiębiorcy coraz większą uwagę zaczęli przywiązywać ponadto do tego, jak ich firmę oceniają internauci, starając się aktywnie uczestniczyć w dyskusjach oraz akcjach, które często prowadzone są w Internecie.

Wśród działań, które podejmowane są coraz częściej przez osoby prowadzące działalność gospodarczą, na szczególne zainteresowanie zasługują przede wszystkim filmy i spoty reklamowe, służące przede wszystkim na użytek ich późniejszego wykorzystania w social mediach. Tego rodzaju materiały pozwalają bowiem z jednej strony dotrzeć do ściśle określonej i wcześniej zdefiniowanej grupy odbiorców, co następuje przy powiązaniu ich adresatów z określonymi cechami i właściwościami, które można rozpoznać dzięki portalom społecznościowym. Inaczej więc niż w przypadku klasycznej reklamy telewizyjnej jesteśmy w stanie określić samodzielnie, kto będzie głównym i docelowym odbiorcą przygotowywanego materiału. Wykorzystanie social mediów do promocji w Internecie pozwala też na rozpowszechnianie wykonanego na zlecenie przedsiębiorcy spotu lub filmu reklamowego w sposób łańcuszkowy. Dobrze przygotowany materiał audiowizualny, opublikowany bezpośrednio na kanale video lub bezpośrednio na łamach portalu społecznościowego, bardzo często przekazywany i rozpowszechniany jest dalej przez samych odbiorców, którzy dzielą się wartościowymi materiałami ze swoimi znajomymi, rodziną, a także kontrahentami biznesowymi. Pozwala to tanim kosztem dotrzeć do jak największej grupy odbiorców.

Należy mieć też na uwadze, że filmy i spoty reklamowe – dzięki ciągłemu rozwojowi nowych technologii – są coraz atrakcyjniejsze dla odbiorców, pozwalając na ich zaangażowanie oraz interakcję. Podobnie też – interakcję taką umożliwia publikacja ich w portalach społecznościowych, gdzie mogą być komentowane przez oglądające je osoby. Coraz częściej przedsiębiorcy wykorzystują też takie materiały filmowe dla przeprowadzania akcji promocyjnych i konkursowych, dodatkowo angażując w ten sposób odbiorców w aktywne formy interakcji.

Zobacz: Spoty reklamowe wyprodukowane przez KrotkieFormy.pl

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

17 − eleven =

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ