Bezpieczny sklep internetowy to taki, który zapewnia bezpieczeństwo swoim klientom w zakresie przetwarzania i przechowywania danych osobowych oraz dokonywania transakcji online. Jeśli myślisz nad własnym biznesem ecommerce lub zastanawiasz się czy sklep, w którym chcesz zrobić zakupy online jest wiarygodny, to ten artykuł jest dla Ciebie. Oto 4 aspekty, na które należy zwrócić uwagę, aby ocenić, czy sklep internetowy jest bezpieczny.

1. Certyfikat SSL

Certyfikat SSL (Secure Sockets Layer) to protokół zabezpieczający połączenie między przeglądarką a serwerem, który zapewnia bezpieczeństwo przesyłanych danych. Sklepy internetowe powinny posiadać certyfikat SSL, który jest oznaczany symbolem zamkniętej kłódki lub zielonej kłódki w pasku adresu przeglądarki. Dzięki certyfikatowi SSL dane przesyłane między użytkownikiem a serwerem są szyfrowane, co uniemożliwia ich przechwycenie przez osoby trzecie. Sprawdź, czy sklep posiada certyfikat SSL, który zapewnia szyfrowane połączenie między przeglądarką a serwerem. Adres strony powinien zaczynać się od “https” zamiast “http”.

2. Bezpieczne metody płatności

Sklepy internetowe powinny oferować bezpieczne metody płatności, takie jak przelewy elektroniczne czy płatności kartą kredytową przez bezpieczne bramki płatnicze. Bezpieczne bramki płatnicze to usługi pośredniczące w przekazywaniu informacji o płatnościach między sklepem a bankiem lub dostawcą karty kredytowej. Dzięki temu dane karty kredytowej nie są przekazywane bezpośrednio do sklepu internetowego, co zmniejsza ryzyko kradzieży danych. Upewnij się, że sklep oferuje bezpieczne metody płatności, takie jak przelewy elektroniczne czy płatności kartą kredytową przez bezpieczne bramki płatnicze. Kwestie związane z płatnościami są szczególnie ważne w przypadku tzw. Małych Instytucji Płatniczych. Więcej na temat tej formy prowadzenia działalności przeczytasz tu: https://malainstytucjaplatnicza.pl/

3. Polityka prywatności i cookies

Polityka prywatności to dokument określający, jakie dane są zbierane przez sklep internetowy, jak są wykorzystywane i czy są udostępniane osobom trzecim. Sklepy internetowe powinny być zgodne z RODO (Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych) i zapewnić bezpieczne przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych klientów. Cookies to pliki zapisywane na urządzeniu użytkownika, które pozwalają na personalizację treści i dostosowanie ich do preferencji użytkownika. Sklep internetowy powinien informować o używaniu plików cookies i umożliwić wybór w zakresie ich wykorzystywania. Sprawdź, czy sklep posiada w pełni przejrzystą politykę prywatności, która określa, jakie dane są zbierane, jak są wykorzystywane i czy są udostępniane osobom trzecim.

4. Ochrona danych osobowych

Ochrona danych osobowych to kluczowa kwestia przy korzystaniu z Internetu. Sklep internetowy powinien przestrzegać przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, takich jak RODO, oraz zapewnić bezpieczne przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych swoich klientów. Sklep internetowy powinien również zapewnić możliwość łatwego dostępu i usuwania swoich danych osobowych przez klientów, a także udzielać odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące przetwarzania danych osobowych. Ponadto, sklep internetowy powinien zawsze uzyskać zgodę klienta na przetwarzanie jego danych osobowych i informować o celach, dla których będą one przetwarzane. Zadbajmy więc o swoją prywatność i korzystajmy z zaufanych sklepów internetowych, które dbają o bezpieczeństwo naszych danych osobowych.

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ