Jak szukać pracy w Warszawie?

Stolica oferuje wiele miejsc pracy, lecz z uwagi na dużą gęstość zaludnienia, jest tu również duża konkurencja. Sprawdź, jak dostać wymarzoną pracę w Warszawie.

Bieżąca sytuacja na rynku pracy w Warszawie

Warszawa jest miastem, którego rynek pracy nie odczuł większego problemu związanego z pandemią. Stopa bezrobocia oscyluje obecnie w okolicy 2%, dlatego znalezienie pracy nie powinno być bardzo trudne. Schody pojawiają się wówczas, gdy zależy Ci na konkretnym stanowisku, na które jest wielu chętnych. Dotyczy to szczególnie stanowisk dla specjalistów i wysoko wykwalifikowanej kadry.

Najwięcej ofert pracy w Warszawie pojawia się obecnie między innymi w branży ekonomicznej, budowlanej, medycznej, transportowej, edukacyjnej, informatycznej oraz administracyjnej.

Gdzie szukać pracy w Warszawie?

Aktualnie największą skarbnicą wiedzy jest Internet. Dotyczy to także wolnych miejsc pracy. Spróbuj wyszukać frazę praca Warszawa. Liczba wyników pewnie przekroczy Twoje oczekiwania, a z pewnością możliwości przejrzenia każdej ze stron. Najlepiej szukać pracę, przeglądając oferty na HitPraca.pl. To agregator pracy tworzony przy współudziale wszystkich najpopularniejszych serwisów ogłoszeniowych. Posiada więc bardzo dużą bazę wakatów i znacząco przyspiesza znalezienie najbardziej pasujących do Twoich kryteriów. Praktyczną funkcją jest także subskrypcja ofert pracy. Po podaniu swojego adresu mailowego będziesz otrzymywać powiadomienia, jak tylko pojawią się ogłoszenia, na które możesz chcieć odpowiedzieć. Innym godnym polecenia agregatorem pracy jest Jobimi.com z bazą pracy w kraju, za granicą, a także pracy zdalnej.

Inną opcją jest research bezpośrednio na stronach firm. Coraz częściej pojawiają się na nich zakładki typu praca/kariera. Znajdziesz tam posady, na które pracodawca prowadzi aktualnie nabór. Wysyłając swoją kandydaturę, w odpowiedzi na takie ogłoszenie pokażesz, że interesuje Cię praca konkretnie w tym miejscu, co zadziała na Twoją korzyść. Świadomy kandydat jest cenniejszy niż ten, który trafił na proces rekrutacji przypadkiem.

Jak przygotować się do rekrutacji?

Pierwszą i najważniejszą wizytówką Twojej osoby jest CV. Dokładnie je dopracuj. Powinno być zwięzłe, czytelne oraz poprawne językowo. Nie musisz dołączać do niego zdjęcia, lecz jeżeli na biurko rekrutera trafi kilka podobnych dokumentów, to fotografia może sprawić, że będziesz osobą, którą lepiej zapamięta. Zdjęcie bezwzględnie musi mieć oficjalną formę, czyli nie możesz użyć fotki z imprezy w T-shircie z liściem marihuany, choć z pewnością zapadłoby ono w pamięć.

Do CV staraj się wpisać tylko te informacje o sobie, które będą cenne dla pracodawcy. Możesz pominąć sukcesy w konkursach recytatorskich w szkole podstawowej. Przeanalizuj oczekiwania, jakie ma wobec kandydatów firma, a następnie odpowiedz sobie na pytanie, dlaczego akurat Ciebie mieliby przyjąć, czym wyróżniasz się na tle innych? Przekaż to w swoim CV.

Jeśli otrzymasz telefon lub maila z zaproszeniem do dalszego etapu rekrutacji, pamiętaj, że to duże wyróżnienie. Dowiedz się jak najwięcej o firmie, nie tylko po to, by umieć odpowiedzieć, gdy padnie takie pytanie, ale po to, by zaprezentować się jako osoba idealnie wpisująca się w oczekiwania rekrutera.

Wiele firm decyduje się dziś na przeprowadzenie pierwszej rozmowy kwalifikacyjnej online. To duże udogodnienie. Nie musisz wychodzić z domu, a co najważniejsze, pozostanie w swoim bezpiecznym środowisku, ogranicza stres i ułatwia swobodną konwersację.

Zaprezentuj się pracodawcy, jako osoba, której można zaufać, która chce zdobywać nową wiedzę, uczyć się i nie boi się wyzwań. Pamiętaj, że nie wystarczy o tym powiedzieć, słowa musisz poprzeć swoim sposobem zachowania.

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ