Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najważniejszych gałęzi reklamy. To dlatego, że obecnie większość konsumentów poszukuje informacji o usługach i produktach w Google. Wyszukiwarka stosuje zaś algorytmy, które mają na celu pokazywanie użytkownikom treści w kolejności od najtrafniejszych i najistotniejszych do tych najmniej związanych z wyszukiwanym hasłem. Dowiedz się, na czym polega skuteczne pozycjonowanie i jakie korzyści zapewnia.

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie (zamiennie używa się również skrótu SEO od wyrażenia Search Engine Optimization) to zespół działań prowadzący do zwiększenia widoczności witryny w wyszukiwarce. Celem jest doprowadzenie do pojawiania się strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na określone frazy. Co prawda wszystkie czynniki rankingowe Google nie są znane, a niewiele z nich zostało oficjalnie potwierdzonych, ale specjaliści SEO doskonale wiedzą jak działać, by strona stawała się coraz bardziej widoczna. Pozycjonowanie to proces dość żmudny, wielotorowy i oferujący długofalowe skutki. To inwestycja, która z całą pewnością się opłaca!

Pozycjonowanie – dlaczego warto?

Jak wspomniano we wstępie, obecnie to właśnie z Internetu najwięcej osób czerpie informacje o produktach i usługach. Wpisując w Google dowolne hasło można w ułamku sekundy otrzymać tysiące wyników na dany temat. Większość internautów bardzo rzadko zapuszcza się jednak w ich odmęty. Najczęściej użytkownik klika w pierwszy otrzymany link. Czasami, np. jeśli chce porównać informacje lub oferty, sprawdza również kilka kolejnych. Według badań na drugą stronę wyników wyszukiwania zagląda nie więcej niż 3% użytkowników Google. Tymczasem link z pierwszą pozycją może się poszczycić średnią „klikalnością” na poziomie ok. 30-50%. Różnica jest ogromna! To właśnie dlatego firmom tak bardzo zależy na znalezieniu się w „top 10”, szczególnie na najczęściej wyszukiwane frazy (słowa kluczowe). To wymaga jednak dobrze zaplanowanych i starannie wdrożonych, długofalowych działań.

Docelowo pozycjonowanie pozwala:

  • zdobyć nowych klientów;
  • zwiększyć liczbę stałych odbiorców produktów lub usług;
  • zbudować korzystny wizerunek;
  • poprawić rozpoznawalność marki;
  • zwiększyć zaufanie do firmy.

W przypadku dobrze poprowadzonych działań korzyści przekładają się na zyski znacznie wyższe od wydatków na SEO, dlatego jest to bardzo opłacalna inwestycja.

Pozycjonowanie stron internetowych – jak robić to dobrze?

Teoretycznie SEO (pozycjonowanie) jest darmowe i można się tym zajmować samodzielnie. Polega bowiem w znacznej mierze na optymalizacji samej witryny i znajdujących się na niej treści. W praktyce jednak uzyskanie zadowalającej skuteczności w tej dziedzinie wcale nie jest proste. Dobre pozycjonowanie wymaga wiedzy, a także czasu. Jest bowiem procesem ciągłym i dość żmudnym. Aby było skuteczne, trzeba koniecznie pamiętać o:

  • wstępnej analizie parametrów technicznych witryny, jej treści, pozycji oraz działań konkurencji i wielu innych czynników;
  • systematycznych działaniach – SEO wymaga czasu, ale za to procentuje długotrwałymi wynikami;
  • określeniu dobrze dopasowanych słów kluczowych (fraz, na które będzie pozycjonowana witryna);
  • ustaleniu celów, jakie ma zaspokoić pozycjonowanie – umożliwia to mierzenie wyników podejmowanych działań;
  • integrowaniu działań on-site i off-site – tylko ich udane połączenie zapewnia zadowalające rezultaty.

W praktyce pozycjonowanie polega między innymi na poprawie działania strony, zwiększeniu jej szybkości i optymalizacji wszystkich elementów, które mogą negatywnie wpływać na doświadczenia użytkownika (UX – User Experience). Ponadto wymaga stałego dostarczania nowych, ciekawych treści (content marketing), pozyskiwania linków (link-building) i wielu innych działań.

W przypadku małych witryn, które właściciele chcą obsługiwać samodzielnie lub też chęci zrozumienia działań podejmowanych przez pozycjonerów dobrym pomysłem może się okazać profesjonalne szkolenie SEO. Zwykle jednak wsparcie fachowców jest nieocenione. Koszt współpracy z agencją, która zajmie się pozycjonowaniem jest niewielki, a korzyści mogą być ogromne. Warto zaufać wiedzy i doświadczeniu, aby czerpać maksymalne korzyści z możliwości, jakie daje pozycjonowanie.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × four =

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ