Biznesowe bazy danych B2B. Czy to się opłaca?

Pozyskiwanie klientów w sektorze B2B to trudne zadanie. Zdobycie dużej ilości efektywnych leadów z wykorzystaniem tradycyjnych metod, a więc np. przez udział w wydarzeniach branżowych, ale też nowoczesnych narzędzi marketingowych, takich jak SEO, obecność w mediach społecznościowych czy organizacja webinarów jest możliwe, ale bardzo czasochłonne i kosztowne. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw inwestuje w profesjonalne bazy danych biznesowych.

Pozyskiwanie wartościowych kontaktów biznesowych

Działalność w sektorze B2B wymusza konieczność dostosowania metod komunikacji do potrzeb wyjątkowo wymagających klientów. Zakupy dla przedsiębiorstwa wiążą się zwykle z poważnymi wydatkami, toteż sam proces podejmowania decyzji zakupowych jest znacznie bardziej skomplikowany niż w przypadku klientów indywidualnych. Współpraca z klientem biznesowym daje możliwość osiągnięcia większych zysków, wymaga jednak również większego nakładu środków na promocję i budowanie relacji. Z punktu widzenia marketera istotna jest zatem selekcja potencjalnych klientów pod kątem możliwości osiągnięcia zamierzonych wyników. W tym kontekście zakup bazy danych jest rozwiązaniem znacznie bardziej opłacalnym niż pozyskiwanie kontaktów na inne sposoby.

Dlaczego warto mieć bazę danych B2B?

Olbrzymią zaletą posiadania biznesowej bazy danych jest dostęp do bogatego i ustrukturalizowanego zbioru informacji kontaktowych do przedsiębiorstw spełniających konkretne kryteria. Posługując się taką bazą, możemy dotrzeć do precyzyjnie sprofilowanej grupy odbiorców, a więc np. przedsiębiorców działających w określonej branży. Nie bez znaczenia jest rodzaj danych umieszczonych w bazie. Przykładowo w ofercie baz B2B PanoramyDanych znajdują się nie tylko informacje kontaktowe do firm o rozmaitych profilach działalności, ale też dane dotyczące wielkości zatrudnienia, ilości i rodzaju wykorzystywanych przez nie środków trwałych (samochody, komputery), a nawet dane o rocznych obrotach i akceptowalnych formach płatności. Taka klasyfikacja potencjalnych klientów ułatwia szybkie dotarcie do znacznej grupy odbiorców o dużym potencjalne zakupowym.

Opłacalność zakupu bazy danych B2B uzależniona jest od jej jakości. Oprócz ilości i zawartości rekordów wpływa na nią regularna aktualizacja danych, która polega na uzupełnianiu bazy o nowe kontakty i oczyszczaniu z rekordów niedziałających, a więc firm zlikwidowanych czy nieaktywnych. Mówimy tu o higienie bazy danych, która wpływa na jej wiarygodność, a przez to użyteczność. Kolejnym ważnym zagadnieniem jest legalność. Zarówno tworzenie baz danych, jak i późniejsze wykorzystywanie znajdujących się w niej informacji podlega restrykcyjnym przepisom RODO. Dlatego decydując się na inwestycję w informacje, warto sprawdzić, kto nam sprzedaje bazę danych i czy w trakcie jej tworzenia przestrzegano zasad ich pozyskiwania.

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ