Technologia 5G na rynku telewizji

Czy wiesz, czym jest i na czym polega technologia 5G? Nowy standard dotyczy nie tylko telefonii komórkowej, ale również rynku telewizyjnego i z pewnością doprowadzi do wielu korzystnych zmian w tej branży.

Czym jest 5G i co musisz o nim wiedzieć?

W Polsce dyskusja dotycząca 5G trwa od pewnego czasu, wciąż jednak wiele informacji na ten temat jest bardzo niejasnych. Warto zatem zacząć od tego, czym w rzeczywistości jest 5G. Otóż to po prostu technologia przesyłu danych piątej generacji, która otwiera przed użytkownikami zupełnie nowe możliwości.

Wśród największych zalet 5G wymienia się przede wszystkim znacznie szybszy transfer danych niż w przypadku np. 4G, zgodnie z prowadzonymi badaniami prędkość może dochodzić nawet do 20 gigabitów na sekundę.

Ponadto sieć 5G ma być przystosowana do obsługi nawet miliona urządzeń na jednym kilometrze kwadratowym i charakteryzować się zaledwie minimalnymi opóźnieniami o wielkości tysięcznych części sekundy. A co równie ważne – jest to technologia bezprzewodowa, zatem urządzenia nie muszą się łączyć z siecią za pomocą kabli.

Z tego też powodu 5G kojarzone jest głównie z telefonią komórkową, warto jednak zauważyć, że technologia 5G na rynku telewizji także będzie ogromną rewolucją, którą odczują użytkownicy na całym świecie.

Technologia 5G na rynku telewizji – kiedy i co zmieni?

Choć w mediach coraz więcej mówi się o wdrażaniu standardów 5G, wiele osób wciąż nie wie, kiedy będzie mogło w pełni korzystać z tej technologii. Obecnie prowadzone są testy w telefonii komórkowej, która zresztą w największym stopniu kojarzy się z 5G, system ten bez wątpienia odciśnie także swoje korzystne piętno na rynku telewizji.

Zgodnie z przyjętym planem działania w krajach Unii Europejskiej sieć 5G ma w pełni funkcjonować najpóźniej w 2025 roku, sporo wskazuje natomiast, że wydarzy się to wcześniej. Operatorzy telewizyjni tacy jak Vectra już podejmują poważne kroki ku jak najszybszemu wprowadzeniu do swojej oferty formatu 5G. Co ciekawe, zdaniem wspólnoty wdrożenie 5G zapewni także takie korzyści, jak np. 2 miliony nowych miejsc pracy na terenie Unii Europejskiej czy ogólne pobudzenie gospodarki.

A jakie rzeczywiste korzyści dla użytkowników przyniesie technologia 5G na rynku telewizji? Jest ich naprawdę wiele, warto się więc im nieco lepiej przyjrzeć. Pierwszym i najbardziej oczywistym profitem jest oczywiście szybszy Internet. Dotyczy to zarówno korzystania z usług oferowanych przez operatora za pomocą telewizora, jak i wszystkich innych urządzeń.

Oczywiście aktualnie działające standardy gwarantują naprawdę wysoką jakość i jeżeli rzadko korzystasz z Internetu, różnica nie będzie zbytnio odczuwalna. Jednak osoby zużywające dużo transferu, przesyłające ogromne pliki, korzystające z chmury czy oglądające filmy online w najwyższej jakości z pewnością szybko zauważą wzrost komfortu korzystania.

Wraz z rozwojem technologii 5G może też spaść liczba programów w telewizji. Czy jednak w rzeczywistości jest to minusem? Zdecydowanie nie!

Otóż większość użytkowników w coraz mniejszym stopniu korzysta z oferty programów telewizyjnych, wyjątkiem są kanały nadające na żywo np. zawody sportowe. Znacznie wzrośnie natomiast rola treści streamingowych i subskrybowanych, takich jak VoD. Już dziś liczba subskrybentów treści VoD przewyższa klientów usługodawców kablowych, co z pewnością będzie miało wpływ na zmianę oferty i uatrakcyjnienie jej dla potencjalnych konsumentów.

Nie da się ukryć, że Internet zmienia nie tylko otaczającą nas rzeczywistość, co także telewizja może znacząco odczuć. Z tego powodu operatorzy telewizyjni będą musieli zaadoptować się do nowych standardów. Warto zaufać markom, które już teraz dążą do wprowadzenia nowych rozwiązań, takich jak 5G, by w pełni korzystać z nowatorskich możliwości, które już wkrótce będą dostępne na wyciągnięcie ręki.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eighteen − ten =

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ