Czy zetknąłeś się z pojęciem audytu SEO? Czym on tak właściwie jest i dlaczego jest potrzebny Twojej stronie internetowej? Większość osób nie miała nawet styczności z tym zagadnieniem. My w tym artykule postaramy się przybliżyć Tobie to zagadnienie. Zacznijmy jednak od początku. Przede wszystkim musisz zastanowić się nad jedną rzeczą. Czym według Ciebie jest strona internetowa i co daje?

Strona internetowa to przede wszystkim miejsce, do którego trafia użytkownik po to, aby skorzystać z Twoich produktów lub usług. Najczęściej wyszukuje ważnych informacji, które wpisał w wyszukiwarkę.

A teraz pomyśl. Ile razy zdarzyło Ci się trafić na jakąś stronę i szybko z niej uciec, ponieważ nie znalazłeś tam istotnych dla siebie informacji? A może strona na której byłeś długo się ładowała lub była według Ciebie bezwartościowa? To pierwszy podstawowy błąd, który popełnia większość firm. Traktuje swoją witrynę po macoszemu i nie zwraca uwagi na jej jakość. To ogromny błąd, który grozi utratą sporych pieniędzy i nie wykorzystanym potencjałem jaki drzemie w internecie.

Pamiętaj! Użytkownik, który trafia na Twoją stronę internetową ma się na niej dobrze czuć i bez problemu trafiać na kolejne podstrony – uzyskując odpowiedzi na pytania, które zadał w wyszukiwarce. Tylko to może go skłonić do tego, żeby zainteresował się Twoimi produktami lub usługami. Jednak użyteczność strony to późniejszy element badań i bardziej dotyczy user experience, a nie bezpośrednio SEO.

Audyt SEO służy temu, żeby określić jakie rzeczy można ulepszyć, poprawić lub przebudować na Twojej stronie internetowej, aby wydawała się ona wyszukiwarce i użytkownikowi bardziej atrakcyjna. Strona powinna skłonić go do pozostania na niej i przez to zostanie lepiej oceniona przez Google. To Twoja inwestycja, która bardzo szybko zacznie Tobie się zwracać. Kiedy zainteresujesz potencjalnego klienta swoją stroną internetową, która będzie też dla niego bogatym źródłem informacji – możesz spodziewać się tego, że będzie chciał skorzystać właśnie z Twoich usług!

Audyt SEO pierwszy krok do pokazania się klientowi, z jak najlepszej strony

Czy audyt SEO jest niezbędny? Tak jak wspomnieliśmy wcześniej – oczywiście, że tak! To pierwszy krok do zmian na lepsze i do tego, żeby potencjalni klienci mogli poznać Ciebie od jak najlepszej strony i żebyś zdobył w ich oczach zaufanie. Teraz wyjaśnimy Tobie, z czego tak właściwie składa się audyt SEO. Nie chcemy Ciebie przytłaczać branżowym słownictwem, ponieważ chcemy – żeby ta wiedza była dla Ciebie jak najbardziej przystępna. Audyt SEO przede wszystkim służy:

  1. Analizie technicznej strony, która ma za zadanie sprawdzenie, jak Twoja witryna jest odczytywana przez roboty Google i czy jest przez nie odpowiednio indeksowana. W takiej ocenie sprawdzana jest także wielkość serwisu, jego struktura, wydajność, bezpieczeństwo, oraz serwera.
  2. Dobranie odpowiednich słów kluczowych i ocena ich potencjału
  3. Ocenie widoczności strony www
  4. Sprawdzeniu treści na Twojej stronie internetowej
  5. Skuteczności działania strony w wersji mobilnej
  6. Analizie profilu linków
  7. Porównaniu Twojej strony z konkurencją
  8. opracowaniu strategii zmian w celu naprawy obecnego stanu.

Te wszystkie elementy pozwalają na dokładną ocenę tego – czy jest możliwe zauważenie Twojej marki w sieci i zdobycie większej ilości klientów. Audyt rozpoczyna się od oceny technicznej Twojej strony internetowej, potencjału już istniejącej treści na stronie oraz całkowitej jej weryfikacji i przystosowania do urządzeń mobilnych – które to już zgarniają ponad 80% ruch z sieci wypierając urządzenia stacjonarne. Twoje strona zostanie kompleksowo sprawdzona, a wynik końcowy audytu zawiera zestaw wszystkich informacji w bardzo przejrzystej formie.

Jak wygląda w praktyce? Audyt SEO to dokument zawierający kompleksową analizę Twojej witryny, opisane wszystkie techniczne pojęcia i podział na poszczególne sekcje wymagające poprawy. Podczas audytu SEO otrzymasz konkretnie wskazówki i porady jak należałoby pracować nad Twoją stroną internetową.

Od tego momentu rozpoczyna się proces naprawczy Twojej strony, umiejętne jej przebudowanie lub poszerzenie potencjału. To wszystko pozwoli Tobie działać na większą skalę, zdobyć nowych klientów i zarabiać więcej pieniędzy.

Audyt SEO to pierwszy krok do tego żebyś wykorzystał potencjał swojej strony

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego jak istotną sprawą jest wykonanie audytu SEO i jego wpływu na wykorzystanie już istniejącego potencjału witryny. Czas zacząć myśleć strategicznie tak, jak Google! Pomyśl sobie kiedy ostatnio zastanawiałeś się nad tym, czy treści dostępne w Twoim serwisie spełniają oczekiwania użytkowników? Czy ona jest przyjazna dla nich i błyskawicznie się ładuje? Czy wszystkie treści i grafiki odczytywane są przez robota Google w poprawny sposób? No właśnie.

Sprawdź ile kosztuje i co możną osiągnąć przez audyt seo w Premium Digital

Audyt SEO przedstawia wytyczne, których zastosowanie zwiększy szanse Twojej strony internetowej w taki sposób – aby została jak najlepiej zauważona przez wyszukiwarkę i spełniła oczekiwania użytkownika. Jeżeli pokażesz swój serwis od dobrej strony to masz szansę zostać zauważonym i docenionym przez wyszukiwarkę Google. Audyt SEO ma za zadanie ocenić szkodliwe czynniki wpływające negatywnie na poprawne funkcjonowanie Twojej strony i naprawić ją.

Podsumowanie

Audyt SEO to przede wszystkim dokument mający na celu wyłapanie błędów występujących w Twoim serwisie. Ma wskazać rozwiązania mające na celu polepszenie ogólnej kondycji strony, ale też jest wstępem do analizy i strategii SEO. Bardzo ważna jest tutaj też współpraca pomiędzy klientem, a audytorem, która ma za zadanie wyznaczyć ramy budżetu, wskazać wspólne cele i ocenić już istniejący potencjał Twojej strony.

Comments

  • Reply

    Szymon Owedyk2 października 2019

    Taki audyt i mojemu blogu jest potrzebny, więc czasami go przeprowadzam. Już samemu mi się udaje, wykorzystując te możliwości https://jaksierozwijac.pl/darmowy-audyt-seo/

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ