Lepsze pozycjonowanie w Google równa się większemu wskaźnikowi kliknięć. Bycie na szczycie listy wyszukiwania przyczynia się do wzrostu sprzedaży w Twojej witrynie i zwiększa jej rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów. Jednak to tylko kilka z wielu zalet skutecznego SEO. Kiedy konkurencja jest zacięta, optymalizacja strony pod wyszukiwarki może wydawać się trudnym orzechem do zgryzienia. Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić na własną rękę, żeby wylądować wyżej w wynikach Google.
Zadbaj o poprawne działanie strony
Wolna, zacinająca się strona zniechęca do siebie nie tylko jej użytkowników. To również sygnał dla algorytmów Google, że witryna nie jest przyjazna dla gości. Próba poprawy takiego stanu rzeczy, niekoniecznie musi wiązać się z przenoszeniem strony na szybszy i prawdopodobnie droższy serwer.
Optymalizuj stronę, biorąc pod uwagę potrzeby klienta. Zbadaj, czego szukają osoby zaglądające do Twojej witryny i skróć do minimum liczbę podstron przez którą muszą przejść, aby dotrzeć do tej, która ich interesuje.
Jednym z najczęstszych czynników, które spowalniają ładowanie się strony, a który łatwo usprawnić, jest waga plików zdjęciowych. Skorzystaj z dostępnych graficznych edytorów i konwerterów, zapisuj pliki zdjęciowe w formatach odpowiednich dla sieci (np. jpg). W ten sposób zaoszczędzisz miejsce, a strona będzie potrzebowała mniej czasu na przetwarzanie informacji.
Nie warto również mnożyć liczby wtyczek, np. gdy korzystasz z WordPressa. Korzystaj wyłącznie z takich z dobrą opinią i usuń te z których nie korzystasz regularnie.
Twórz ciekawe i angażujące treści
Niezależnie od rodzaju prowadzonego przez Ciebie biznesu, warto żebyś miał na swojej stronie przestrzeń do publikowania angażujących treści. Algorytmy wyszukiwarek szczególnie cenią sobie unikalne, profesjonalne i angażujące teksty. Dlatego staraj się dzielić z odwiedzającymi Twoją stronę treściami, które nie pojawiły się nigdzie wcześniej. I to zarówno w przypadku wpisów blogowych, jak i opisów produktów. Odpowiedz sobie na pytanie za pośrednictwem jakich słów kluczowych Twoi klienci mogą próbować znaleźć cię w sieci i staraj się w naturalny sposób wplatać je w tekst.
Częstotliwość wyszukiwania frazy wiąże się jednak również ze zwiększoną konkurencją oraz kosztami. Dlatego tak ważne są treści, które będę atrakcyjne dla odwiedzających witrynę.
Oprócz dbałości o merytorykę i unikalność, zadbaj również o estetyczne formatowanie. Wpisy warto dzielić na akapity z nadanymi im podtytułami, a ważne informacje wyróżnić. Dla algorytmów wyszukiwarki będzie to sygnał, że strona jest przyjazna użytkownikowi, któremu łatwiej będzie odnaleźć i wracać do interesujących go w tekście treści.
Zdobądź wartościowe linki
Innym kluczowym elementem skutecznego pozycjonowania są linki – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Poprzez te pierwsze można odsyłać odwiedzających stronę do innych naszych artykułów, produktów lub podstron, zatrzymując ich tym samym dłużej w witrynie.
Linkowanie zewnętrzne jest bardziej skomplikowane. Dokonując tzw. “link buildingu”, poszukuj stron cieszących się wysoką popularnością, które zajmują się tą samą lub pokrewną tematyką co Twoja. Im więcej linków z zaufanych stron prowadzi na Twoją witrynę, tym lepsze są Twoje wyniki.
W zdobywaniu linków nie ma jednak drogi na skróty. Równie ważna co ich ilość, jest jakość oraz opinia na temat stron, z której one pochodzą. Budowanie sieci linków potrafi być długotrwałym procesem, ale przeprowadzany rozważnie, odpłaca się wysokimi wynikami na stronach wyszukiwarek.
Działaj systematycznie
Oczywiście to nie jedyne czynniki wpływające na wyniki Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Nie bez znaczenia jest chociażby staż strony, czy systematyczność działania, dlatego nie poddawaj się, jeśli nie zauważysz natychmiastowych efektów. I nie zapominaj, że Twoja witryna ma być przyjazna przede wszystkim dla odwiedzających, a nie dla algorytmów wyszukiwarek.
Źródło: https://www.intellect.pl/blog/pozycjonowanie-stron-google-seo-kompendium-wiedzy/