Pingwin i panda – najgroźniejsze zwierzęta od Google

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google to różnorodne działania mające na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania dla konkretnej frazy wpisanej przez użytkownika. Warto w tym miejscu nadmienić, że fraza może składać się zarówno z jednego słowa, jak i z większej ich ilości. Jednakże z roku na rok najpopularniejsza wyszukiwarka świata wymaga od stron więcej i jest mniej podatna na stosowane jeszcze kilka lat temu sztuczki. Dziś na wysoką pozycję strony trzeba sobie uczciwie zapracować i nie ma w tym stwierdzeniu grama przesady. Nachalne upychanie słów kluczowych w bezsensownych tekstach, które nic nie wnoszą do życia użytkowników i używanie śmieciowych, lub spamerskich linków kierujących do strony nie przyniesie spodziewanych efektów, a może nawet stronie trwale zaszkodzić. Jednak o tym za chwilę.

Czym jest White Hat SEO?

Jest to pozycjonowanie stron zgodne z wytycznymi rekomendowanymi przez Google według zasad, które wyszukiwarka akceptuje. White Hat SEO prowadzone jest w oparciu o działania, które mają sprawić, że strona będzie jednocześnie wartościowa dla internautów oraz robotów Google.

Nie ma tutaj miejsca na żadne zagrywki spamerskie. Zdecydowany nacisk kładzie się w tym przypadku na odpowiedni dobór słów kluczowych oraz to aby treści w serwisie były na tyle atrakcyjne i pomocne, aby zainteresowały potencjalnego czytelnika, użytkownika czy klienta.

Idealnym scenariuszem jest, to kiedy strona jest tak popularna wśród internautów, że polecają ją sobie nawzajem i dzięki temu osiąga ona wysoką pozycję w wyszukiwarce. Tak więc White Hat SEO poprzez profesjonalne etyczne działania pozwala na osiągnięcie stabilnego efektu w dłuższej perspektywie.

Etyczne metody pozycjonowania to np.:

  • Optymalizacja stron pod kątem stosowania odpowiednich nagłówków oraz układu tekstu, który wygodnie się czyta.
  • Unikanie irytujących elementów Flash oraz Java Script.
  • Optymalizacja kodu strony.
  • Optymalizacja struktury strony oraz linkowania wewnętrznego.

Algorytm Panda

Panda stoi na straży jakości stron internetowych. Algorytm ten związany jest bezpośrednio z działaniami White Hat SEO, ponieważ ocenia on treści, jakie zamieszczone są na stronie internetowej. Panda sprawdza, czy teksty są unikalne, oryginalne oraz czy nie popełniono plagiatu z innego serwisu albo, czy treść na poszczególnych podstronach się nie powtarzają. Ponadto kontroluje ich długość, ponieważ dłuższe teksty są bardziej wartościowe dla użytkowników.

Warto również zadbać o to, aby artykuły były na wysokim poziomie merytorycznym, gdyż Panda również i na to zwraca uwagę. Niezmiernie ważne jest także, aby to, co zamieszczamy na serwisie, było napisane naturalnie, a frazy kluczowe wpisywały się w treść.

Jeśli serwis otrzyma karę, będącą wynikiem działania Pandy to w panelu Google Search Console pojawi się odpowiednia informacja i praktycznie od razu odczujemy spadek ruchu.

Czym jest Black Hat SEO?

To katalog zakazanych technik pozycjonowania w Internecie, za które może spotkać nas ściśle określona kara np. założenie filtru, czyli obniżenie pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania albo w skrajnym przypadku nawet wykluczenie z indeksu wyszukiwarki nazywane również banem. Jest to kara dotkliwa, ponieważ dzięki niej strona zostaje usunięta z wyników wyszukiwania dla wpisanego zapytania lub całkowicie usunięta z wyszukiwarki. W praktyce oznacza to, że przez Google danej strony nijak nie znajdziemy. Ponadto konsekwencją zbanowania jest również brak zindeksowanych podstron oraz wyników, kiedy pytamy o status domeny i brak wartości Page Rank dla domeny.

Aby nałożona kara została usunięta, należy usunąć przyczynę jej nałożenia, po czym złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia serwisu i przywrócenie go do indeksu Google. Jednakże praktyka pokazuje, że jest to proces długotrwały i niekoniecznie zakończy się powodzeniem. Zdecydowanie korzystniej jest dbać o właściwe pozycjonowanie serwisów i nie narażać się na tego typu konsekwencje.

Algorytm Pingwin

Odpowiada ni mniej, ni więcej za deprecjonowanie stron, do których prowadzi duża ilość niskiej jakości linków z serwisów noszących znamiona spamerskich. Mogą one prowadzić do manipulacji przepływem Page Rank i Google nakłada za nie karę zwaną potocznie karą za pozyskiwanie linków. Jak dokładnie przebiega taka ocena, nie wiemy, jednak doświadczenie pozwala nam przypuszczać, że źle oceniany jest np. nadmierny przyrost linków w czasie, niska jakość odnośników, niewłaściwy sposób oraz wątpliwe źródło link building, oraz posługiwanie się cały czas tą samą strategią działania. Podobnie jak w przypadku algorytmu Panda tak i tutaj nałożoną karę widzimy w panelu Google Search Console.

Inne działania Black Hat SEO, za które Google nakłada kary?

  • Spamowanie
    Nadmierne nagromadzenie fraz kluczowych w tekście, ukrywanie słów kluczowych poprzez stosowanie tego samego koloru dla całości treści, wpisywanie fraz, które nijak nie wiążą się z tematem tekstu.
  • Cloaking
    Prezentowanie odmiennych treści robotom Google a odmiennych użytkownikom. Tego typu oszustwo najczęściej skutkuje całkowitym i trwałym usunięciem strony z indeksu wyszukiwarki.

Podsumowanie

Zgodne z obowiązującymi zasadami pozycjonowanie w Google jest kluczem do zdobycia popularności. Jednakże warto zlecić te działania specjalistom. Agencja SEO z dużą wiedzą oraz doświadczeniem gwarantuje nam zarówno odpowiednio przeprowadzony audyt SEO na początku współpracy, jak i bezpieczne osiągnięcie zakładanych wyników – podkreślają specjaliści z agencji Virtal.

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ