Niezależnie od tego, czy posiadasz własny biznes online czy prowadzisz bloga, na którym dzielisz się wiedzą z pewnością zależy ci na tym, by osoby, które odwiedzają twoją stronę internetową nie wychodziły z niej obojętnie.

Właśnie dlatego powinieneś zainteresować się konwersją na stronie internetowej i zadbać o jak najwyższy jej współczynnik. Nie wiesz w jaki sposób możesz to zrobić? Podpowiadamy!

Czym jest konwersja na stronie internetowej?

Zakładając stronę internetową masz nadzieję, że użytkownicy, którzy ją odwiedzą, wykonają daną czynność – kupią produkt, zapiszą się na newsletter, skontaktują się z Tobą za pomocą formularza kontaktowego. To określone, oczekiwane przez ciebie działanie użytkownika jest właśnie zjawiskiem konwersji. Konwersja jest wartością policzalną, którą wyraża się za pomocą współczynnika konwersji. Jest to procent z ruchu generowanego przez twoją stronę, który określa liczbę użytkowników, którzy wykonali na stronie oczekiwaną przez ciebie czynność np. kupili produkt w sklepie internetowym. Wyobraź sobie że na Twoją stronę weszło 100 osób, 4 z nich zakupiło produkt. Oznacza to iż konwersja Twojej strony internetowej wynosi 4%. Jakie ma to znaczenie? Ogromne. Jeśli inwestujesz 10 000 zł miesięcznie w reklamę internetową i zwiększysz konwersje strony z 4% na 8% to aby uzyskać taki sam efekt możesz od teraz wydawać o połowę mniej na reklamę, w tym przypadku 5 000 zł.

Elementy, które pomagają zwiększać współczynnik konwersji

Wiesz już, że wysoki współczynnik konwersji jest ważny. Co jednak możesz zrobić, by strony internetowe które projektujesz, posiadały wysoką konwersje? Wbrew pozorom, wcale nie musisz posiadać specjalistycznej wiedzy, by osiągnąć oczekiwany efekt. Bardzo często wpływ na jego osiągnięcie ma dbałość o podstawowe elementy odpowiadające za UX, czyli wrażenie użytkownika odwiedzającego twoją stronę.

Chcąc cieszyć się wysokim współczynnikiem konwersji zacznij od responsywności strony – mówiąc prościej, twoja witryna powinna wyświetlać się bez problemów nie tylko na komputerach, ale również urządzeniach mobilnych. Jeśli przykładowo, osoba która jest zainteresowana Twoim produktem, wejdzie na stronę ze smartphona i okaże się że połowę ekranu zasłania źle wypozycjonowany pojemnik, istnieje ogromna szansa że zaraz ją zamknie i otworzy kolejny sklep. np. Twojej konkurencji. A tego nie chcemy.

Ważny jest również czas ładowania strony – zrezygnuj z grafik o dużej rozdzielczości, kompresuj dane, upewnij się, że kod źródłowy jest poprawny. Czy zdajesz sobie sprawę że jeśli strona internetowa ładuje się powyżej 3 sekund, drastycznie zmniejszasz szanse na uzyskanie wysokiej konwersji?

Pamiętaj o tym, że czytelność strony również ma wpływ na konwersję – unikaj czarnego tła, nadmiaru elementów przykuwających wzrok czy nieczytelnych fontów. Zatroszcz się także o teksty znajdujące się na twojej stronie. Powinny zachęcać użytkownika do wykonania danej czynności oraz skutecznie zwalczać jego obiekcje, rozwiewać obawy.

Niezależnie od tego, czy posiadasz własny biznes online czy prowadzisz bloga, na którym dzielisz się wiedzą z pewnością zależy ci na tym, by osoby, które odwiedzają twoją stronę internetową nie wychodziły z niej obojętnie.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

twelve − 6 =

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ