Jesteś doświadczonym właścicielem wielu sklepów internetowych. Nie tylko rozwijasz swoje dotychczasowe projekty, ale również starasz się tworzyć nowe e-shopy. Zastawiasz się jak zoptymalizować swój biznes, tak aby każdy jeden nowy sklep nie obciążał Cię proporcjonalnie o koszty nowych pracowników, księgowych, bazy danych i zgodne z RODO metody ich przetwarzania? Odpowiedź jest prosta. Multistore.

Multistore do usługa lub moduł – zależnie od danej platformy e-commerce – przeznaczona do zarządzania wieloma sklepami internetowymi na raz. Co ważne, pozwala ona nie tylko z poziomu jednego panelu zarządzać sklepami, ale także pewne konkretne funkcje i moduły separować.

Obsługa klienta i zamówień w modelu multistore

W przypadku gdy jedna osoba obsługuje zamówienia dajmy na to dwóch sklepów to multistore udostępnia dla niej moderacje zamówień z poziomu jednego panelu bez konieczności wielokrotnego logowania się pomiędzy sklepami. Gdy jednak nie zarządzamy dwoma sklepami a np. 15 to zapewne nasz dział obsługi klienta jest znacznie bardziej rozbudowany. Powiedzmy, że mamy 7 osób i każda obsługuje po 2 sklepy. Ósma osoba natomiast do kierownik działu obsługi zamówień. Multistore w takim przypadku daje możliwość przydzielenia uprawnień do dwóch sklepów każdej osobie, tak aby mogły procesować zamówienia. Kierownik natomiast może mieć dostęp do każdego sklepu i szereg dodatkowych uprawnień jak np. akceptacja reklamacji, nadawanie rabatów powyżej 10% czy wgląd w zakupy ratalne.

Polityka cenowa oraz towarowa w multistore

Korzystając z rozwiązań multistore możesz wgrać całą swoją ofertę produktów na wiele sklepów jednocześnie. Takie rozwiązanie wydaje się chyba najbardziej oczywiste. Multistore pozwala jednak dodatkowo wyłączać niektóre grupy produktów na jednym sklepie, na innym zaś dodawać zupełnie nowe. Podobnie modyfikować cenami każdego produktu z osobna, dla calej oferty lub poszczególnych grup. Dzięki czemu prowadzenie multistore nie musi ograniczać się tylko do klonowania sklepów. Rozwiązanie te pozwala stworzyć sklepy internetowe o indywidualnej ofercie produktowej. Możesz także dowolnie zmieniać walutę jak i język (sklepu, opisu towarów, systemu metrycznego itd.).

Frontend wielu sklepów internetowych w systemie multistore

Uwaga. Rozwiązania multistore dotyczą synchronizacji i integracji procesów zakupowych, logistycznych, magazynowych i produktowych. Dotyczą rownież backendu. Sam wygląd sklepów internetowych może natomiast być zupełnie różny. Może posiadać zupełnie inny wygląd, język czy walutę. W przypadku gdy sprzedajemy pod wieloma brandami jest to bardzo ważne.

Przetwarzanie danych osobowych i RODO

Zależnie od stosowanej polityki bezpieczeństwa danych i modelu biznesowym (wiele firm – jedna firma). Multistore może (ale nie musi) ujednolicić i ułatwić stosowanie wytycznych RODO. Możemy przechowywać dane dotyczące klientów oraz ich transakcji w jednej bazie danych dla wszystkich sklepów. Będzie do duże uproszczenie dla Administratora Danych Osobowych.

Więcej na temat prowadzenia sprzedaży w modelu multistore:
https://www.idosell.com/pl/shop/functions/multiple-shops/wiele-sklepow-w-jednym-panel-wygodne-prowadzenie-sprzedazy-w-iai-shop-com/

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

9 − two =

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ