Przedsiębiorcy, działający na rynku lokalnym wychodzą niekiedy z założenia, że profesjonalna reklama jest bardzo droga, zwłaszcza dla początkujących firm i dlatego nie warto w nią inwestować. Nic bardziej mylnego. Promocja usług lub produktów może być tania, a przy tym niezwykle skuteczna, wymaga jednak odpowiedniej strategii.

Od czego zacząć?

Na początek należy określić docelową grupę klientów, do których skierowana została usługa lub produkt. Od tego, czy oferta dedykowana jest młodzieży, osobom starszym, turystom, czy mieszkańcom Trójmiasta zależy, na który element promocji należy zwrócić największą uwagę.

Jak być zauważalnym?

Aby firma stała się rozpoznawalna na rynku, trzeba móc ją łatwo znaleźć. Stanie się tak, jeśli przedsiębiorca zainwestuje w nową, responsywną stronę internetową. Chodzi nie tylko o to, by informacje zawarte na niej były przejrzyste i atrakcyjnie podane. Obecnie coraz więcej użytkowników korzysta z telefonów i tabletów, w związku z czym strona musi się dopasować do wielkości ekranu urządzenia, aby spełniała oczekiwania klientów.

Jak ułatwić wyszukiwanie firmy?

Strona www koniecznie powinna być zoptymalizowana na lokalne SEO, aby uzyskiwać jak najwyższą pozycję w wyszukiwaniach firm z Trójmiasta i okolicy. Najlepiej stworzenie witryny spełniającej takie wymagania zlecić profesjonalistom, na przykład Webstart – strony internetowe. Aby zadbać o pozycjonowanie strony, trzeba także zainwestować w reklamę Google AdWords, czyli system reklamowy firmy Google, wyświetlający reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google oraz reklamy graficzne w sieci reklamowej. Kampania powinna być zawężona do rynku lokalnego, dzięki czemu będzie skuteczna.

Jak promować firmę w social mediach?

Do promowania swojej firmy można także użyć tak popularnego obecnie narzędzia, jakim są social media. Dzięki aktywności na Twitterze czy Facebooku łatwo nawiązać relację z klientem, reklamować produkty i usługi – również na forach tematycznych związanych z działalnością firmy, dzielić się informacjami, czyli budować swoją markę. Aby trafić do klientów na rynku lokalnym, warto też wykupić reklamę w trójmiejskich portalach i serwisach ogłoszeniowych oraz regionalnych bazach firm.

Aby wypromować swoją firmę w Trójmieście, należy zastosować szeroką i skuteczną strategię reklamową, która obejmuje rynek lokalny: zainwestować w stronę internetową, reklamę Google AdWords oraz promocję w social mediach.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 × 4 =

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ