Outsourcing a call center – co mają wspólnego

Outsourcing zmienia oblicze współczesnego biznesu. Dzięki postępującej cyfryzacji coraz więcej usług może być przekazywanych do wykonania innym podmiotom. Tak dzieje się również w przypadku telefonicznej obsługi klienta. Powstają duże call center, które specjalizują się w oferowaniu swoich usług różnym przedsiębiorstwom.

Kontakt telefoniczny w wielu branżach jest podstawowym kanałem sprzedaży. Spora grupa klientów wskazuje telefon również jako pierwsze źródło informacji. W związku z tym istnieje duże zapotrzebowanie na prowadzenie centrów komunikacji. Uruchomienie takiego działu w firmie od podstaw to nie tylko kosztowne, ale i długotrwałe przedsięwzięcie. Tymczasem z usług firm prowadzących outsourcing call center można skorzystać niemal od razu. Oto podstawowe korzyści, jakie wiążą się z tym rozwiązaniem.

Zalety outsourcingu call center

Elastyczność. Outsourcing call center pozwala firmie na zachowanie pewnej elastyczności wraz z jej zmieniającymi się potrzebami. W zależności od realizowanego projektu lub sezonu zmienia się też zapotrzebowanie na pracowników telefonicznej obsługi. Firmy, które posiadają wewnętrzne call center, muszą za nie płacić, nawet jeśli nie zwraca ono kosztów utrzymania. W przypadku outsourcingu tych usług płacą jedynie za czas, jaki pracownicy spędzą przy słuchawce, lub za określoną liczbę pracowników.

Możliwość otwarcia na rynek międzynarodowy. Z tego powodu wiele zagranicznych firm, które rozszerzają swoje działania na Polskę, korzysta z tutejszych pracowników call center. Istnieją również polskie call center, w których pracują osoby doskonale znające języki obce. Możliwość natychmiastowego skorzystania z ich umiejętności sprawia, że outsourcing call center jest coraz popularniejszym rozwiązaniem.


Dostęp do strategii marketingowych. W call center obecnych na rynku od lat, pracują często managerowie, którzy są w stanie wprowadzić w życie najlepsze dla danej branży rozwiązania marketingowe i strategie pracy. Wynika to z lat ich doświadczenia, a często również z współpracy z innymi przedstawicielami podobnych branży.

Szczegółowe raporty z działania. Firmy oferujące outsourcing usług call center zbierają szczegółowe dane na temat każdej prowadzonej kampanii. Dzięki ich analizie odkrywają jak usprawnić proces sprzedaży, poprawić produkty i zwiększyć zadowolenie klienta.

Redukcja kosztów. Ostatnim, ale nie najmniej ważnym powodem, dla którego firmy inwestują w outsourcing call center, są koszty takiego rozwiązania. Aby uruchomić własne call center, trzeba nie tylko specjalistycznych sprzętów i stanowisk, wartych tysiące złotych, ale także nowych pracowników i czasu na ich przeszkolenie. Decydując się na outsourcing tych usług, otrzymuje się stały dostęp do zaawansowanych rozwiązań technologicznych oraz doświadczonych specjalistów. Firma powierzając im część zadań, może skupić się na rozwoju i wprowadzaniu innowacji.

Polskie call center oferujące outsourcing

Jednym z największych polskich call center jest CCIG.pl, organizacja, która oferuje wielokanałową komunikację z ostatecznym klientem lub partnerami biznesowymi. Z jej usług korzystają przedstawiciele wielu branż, wśród których znajdują się firmy telekomunikacyjne, dostawcy mediów, firmy oferujące usługi ubezpieczeniowe, banki, sklepy, biura podróży, czy instytuty prowadzące badania konsumentów.

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ