Trzy sposoby na stworzenie bazy danych

Posiadanie wartościowej bazy danych jest niezbędne niemal każdemu przedsiębiorstwu, które planuje kampanie e-marketingowe. Biznesowe bazy firm pomagają efektywnie zwiększyć zasięg naszej działalności, a tym samy zmaksymalizować zyski. To trzech podstawowych sposobów zdobycia danych należy kupno, wynajem, a także samodzielna budowa. No co powinniśmy się zdecydować? Wszystko zależy od indywidualnego przypadku. Każda opcja ma zarówno swoje zalety, jak i wady.

Kupno baz danych

Jest to zdecydowanie najszybsza metoda pozyskania niezbędnych danych. Niestety musimy liczyć się również z dużym ryzykiem. Po pierwsze nie mamy pewności, że uzyskane adresy są wartościowe. Może zdarzyć się tak, żeby były odsprzedawane już kilkakrotnie, a dla odbiorców nasza wiadomość będzie zwykłym spamem. Większość użytkowników ominie ją lub usunie bez przeczytania.
Kolejną wadą jest ryzyko związane z małym dopasowaniem danych do naszych potrzeb. W takim przypadku klikanie w wiadomości nie przyczyni się do zwiększenia naszych zysków. Takie działania e-marketingowe są zupełnie bezsensowne.
Prostym rozwiązaniem jest poproszenie sprzedawcy o próbkę danych. Po ich przetestowaniu nie będziemy mieć wątpliwości, czy zakup jest dobrym pomysłem.

Pamiętaj, aby nie korzystać z oferty niesprawdzonego sprzedawcy. Często zdarza się tak, że w sprzedaży znajdują się bazy danych nielegalnego pochodzenia. Sprawdź, czy dana firma posiada niezbędne uprawnienia, które poświadczają, że dane zostały pozyskane legalnie, a także mogą być przekazywane innym podmiotom. W ten sposób możemy uchronić się przez nieprzyjemnymi konsekwencjami.

Wynajem baz danych

Dzierżawa bazy danych niesie za sobą o wiele mniejsze ryzyko. W ten sposób możemy pozyskać naprawdę wartościowe adresy mailowe, które pomogą nam rozwinąć działalność. Dodatkowym atutem jest fakt, że istnieje opcja targetowania behawioralnego oraz geograficznego. Otrzymamy takie dane, które będą spełniały nasze wymagania. Brzmi idealnie, ale musimy mieć świadomość, że ta metoda również ma wady.
Przede wszystkim dane mogą być wynajmowane również innym firmom. Im bardziej “wyeksploatowane” adresy, tym mniejsza skuteczność e-marketingu. Przesyłane przez nas wiadomości mogą być ignorowane, a nawet wylądować w spamie.
W przypadku wynajmu baz danych również warto poprosić o próbkę. Dzięki temu określimy, czy jest ona dla nas odpowiednia.

Budowa baz danych

Samodzielne zbudowanie bazy danych może trwać bardzo długo. Wymaga to dużej cierpliwości, a także zaangażowania. Nie zbierzmy wartościowych adresów w ciągu kilkunastu dni. Musimy regularnie pracować, aż osiągniemy zadowalające efekty. Jedno jest pewne – taka baza danych jest bardzo cenna, a przede wszystkim perfekcyjnie dopasowana do nas.

Sposobów na pozyskanie kontaktów jest wiele – ankiety, konkursy, korejestracja lub kosponsoring, content marketing. Ostatnia metoda cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Wizja otrzymania czegoś za darmo (np. e-booka, poradnika) sprawia, że odbiorca z chęcią podaje swój adres mailowy.

Artykuł powstał przy współpracy https://www.infobrokering.com.pl/

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ