Link Building – czy wartościowe katalogi SEO jeszcze istnieją?

Pozyskiwanie wartościowych linków kierujących do strony to jedno z kluczowych działań prowadzonych w ramach pozycjonowania. Gdzie owe odnośniki zdobywać? Sposobów jest wiele, m.in. przy okazji publikowania artykułów gościnnych, informacji prasowych, czy na samodzielnie zbudowanych stornach zapleczowych. Stosunkowo najprościej umieszcza się je jednak w katalogach. Czy warto?

Katalogi umarły! A może jednak nie?

W ubiegłej dekadzie pozyskiwanie linków z katalogów było działaniem niemalże rutynowym i zazwyczaj wykonywanym na masową skalę. Niestety, w którymś momencie Google zaczęło masowo nakładać kary na tego typu strony, co teoretycznie doprowadziło do ich upadku.

Dlaczego piszemy „teoretycznie”? Ponieważ w praktyce z katalogami jest podobnie jak z każdym innym narzędziem. Jeśli umiejętnie się je dobierze i wykorzysta w prawidłowy sposób, nadal mogą być efektywne. Trzeba po prostu wybrać te, które są prowadzone „z głową” i zadbać o to, by nie bł to jedyny element link buildingu, a jedynie jego część.

Jak wybierać dobre katalogi?

Skoro już mowa o umiejętnie wybieranych katalogach – istnieje kilka cech charakterystycznych, po których można rozpoznać te, które nadal nadają się do stosowania w SEO.

Przede wszystkim należy sprawdzić, czy dany katalog nadal jest zaindeksowany w wyszukiwarce (można tego dokonać wpisując w Google site:domanakatalogu.pl). Oprócz tego wysoce zasadne jest skontrolowanie poziomu zaufania domeny (tzw. Trust Ranku), np. przy użyciu takich narzędzi jak Majestic SEO, czy Ahrefs.

Sprawdź także, czy katalog jest moderowany (a jeszcze lepiej czy dodanie nowych storn wiąże się z opłatą). Bez tego będzie on tak bardzo narażony na zaśmiecenie przez automaty, że oznaczenie go przez Google jako potencjalnego źródła spamowych linków pozostanie kwestią czasu.

Gdzie szukać takich katalogów? Można działać ręcznie, ale to z pewnością pochłonie mnóstwo czasu. Można również kupować gotowe listy, ale te po pewnym czasie się deaktualizują. Najlepszym wyjściem jest skorzystanie z usług agencji (jak m.in. www.pirmedia.pl), które bazując na własnych, stale weryfikowanych spisach, dodają strony do wartościowych katalogów, dbając przy tym o odpowiednie różnicowanie słów kluczowych i uzupełnienie działań o inne metody link buildingu.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eighteen − 18 =

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ