Tworzenie stron internetowych w agencji, czyli na co zwrócić uwagę podczas współpracy?

Skorzystanie z usług agencji interaktywnej należy do najpopularniejszych sposobów na utworzenie sprawnie funkcjonującej strony internetowej. Jednak aby wszystko się udało, warto już na początkowym etapie współpracy zwrócić uwagę na kilka czynników.

Specyfikacja strony dla agencji

Na samym początku warto dokładnie opracować charakterystykę strony oraz przygotować dla wybranej agencji specyfikację. Powinna ona uwzględniać ogólny opis strony www, jej główny cel oraz przegląd wszystkich funkcji, które mają się na niej znaleźć. Warto także zamieścić w specyfikacji informację na temat tego, ile osób będzie posiadało prawa edycji zawartości strony oraz związane z tym uprawnienia. Nie bez znaczenia pozostaje rodzaj strategii marketingowej prowadzonej przez firmę oraz typ technologii, w jakiej najbardziej opłacalne będzie zrealizowanie danego projektu. Najlepiej znaleźć taką firmę, która będzie w stanie wykonać stronę w oparciu o konkretny sposób. Następnie należy przekazać specyfikację agencji, wyrazić zgodę na dokładną wycenę, podpisać umowę i po prostu czekać na zrealizowanie zlecenia. W praktyce proces ten jest jednak nieco bardziej skomplikowany, przez co w dużym stopniu zależy od niego funkcjonalność przyszłej strony.

Kontakt z agencją

Kluczowe znaczenie w pierwszych kontaktach z agencją ma szybkość reakcji. Odpowiedź na wysłane zapytanie powinna być dostarczona do klienta najpóźniej w kolejnym dniu roboczym. Z powodu dużej konkurencyjności na rynku, jak najszybsza reakcja agencji może już na samym początku zrobić bardzo dobre wrażenie. Nie bez znaczenia pozostaje także sama jakość kontaktu. Odpowiedź nie powinna ograniczać się wyłącznie do lakonicznej, poprawnej pod względem marketingowym treści. Agencja powinna już na tym etapie zadać konkretne pytania, dzięki którym specjaliści będą w stanie dobrać odpowiednie narzędzia i zaprezentować ofertę dopasowaną do przedstawionej specyfikacji. Pytania powinny dotyczyć charakteru strony, pożądanych działań klientów czy specyfiki branży. Dzięki temu agencja jest w stanie od razu określić najkorzystniejsze rozwiązania i uniknąć proponowania tych mniej optymalnych.

Cena i wybór agencji

Tworzenie stron internetowych jest usługą wycenianą w bardzo różny sposób. Wydatki związane z poszczególnymi projektami szacowane powinny być w sposób indywidualny, ponieważ zależą od wielu czynników. Koszty wynikają zwykle z zaawansowania funkcjonalnego strony, np. pod względem dostępności kilku wersji językowych oraz integracji ze sklepem, bazą danych czy systemami CRM. Znaczenie ma również content, który ma się znaleźć na stronie lub być do niej regularnie dodawany. Aby wszystko udało się prawidłowo zrealizować, agencja powinna posiadać dobrze skoordynowany zespól specjalistów i posiadać duże doświadczenie. Firmy takie jak np. agencja Offon, zatrudniają pracowników z wielu różnych dziedzin, tj. grafików, copywriterów, testerów, analityków i webmasterów. Dzięki temu za każdy aspekt powstawania strony www odpowiedzialna jest osoba najbardziej do tego predysponowana.

Comments

  • Reply

    Adam3429 września 2017

    Bardzo fajny poradnik na temat pracy z agencją. Krótki, ale treściwy.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

five × 1 =

Ta strona używa plików cookies (cisteczka).    Polityka Prywatności    Jak wyłączyć pliki cookie
AKCEPTUJĘ